Porsche Macan facelift

3.0 V6 Benzină Turbo (Macan S) Aut7 4x4

Tinuta de drum

4.5

Acesta este capitolul la care Macan m-a impresionat la primul test cu această mașină, pe care o vedeam în mai 2014 ca pe un Hot Hatch agresiv în haine de SUV. 

Afirmația rămâne, pentru că motorul, suspensiile pneumatice adaptive opționale cu care a fost dotată mașina de test și care transformă radical mașina între modul Comfort și modul Sport, anvelopele mai late în spate decât în față care facilitează "descărcarea" puterii pe asfalt fără a comprimite direcția și șasiul dedicat rulării dinamice își fac treaba excelent în combinație cu motorul V6 de sub capotă. Pachetul te duce cu gândul la o sportivă "înălțată" a cărei dinamică e greu de egalat chiar și de versiunile sport ale rivalilor construiți în primul rând pentru "masele premium" și abia apoi retușați pentru a acomoda variante sportive radicale.

De exemplu, sistemul de frânare a fost modificat între pre- și post-facelift în detalii despre care auzi în general în motorsport. Pedala de frână nu mai e din oțel, ci dintr-un amestec de fibră de sticlă și policarbonat care cântărește cu 300 de grame mai puțin, are o cursă mai scurtă și facilitează astfel o frânare mai rapidă în special în regim sportiv de rulare. Discurile de frână de pe puntea față au crescut în diametru, iar clienții care știu că vor apela des la capacitățile dinamice ale mașinii pot opta pentru frâne ceramice care se încălzesc mai greu, dar au performanțe extreme net superioare.

Ce se simte este o ușoară inerție transformată în comportament subvirator în viraje, pentru că Macan S este un SUV de aproape 1900 de kilograme cu centru de greutate mai poziționat mai sus decât în cazul sportivelor de șosea clasice, iar fizica e greu de contrazis indiferent de eforturile masive ale inginerilor Porsche. Nu e însă vreo excepție, pentru că nu există în segmentul ăsta SUV sub 1845 de kilograme. 

Apoi, deși vorbim de cea mai exactă direcție din segment, există loc pentru îmbunătățiri, mai ales că Porsche are în gamă modele care-i predau restului industriei auto subiectul ăsta de câțiva ani încoace. 

  • Corocsenie Adrian, marţi, 11.12.2018 22:21

    Superba masina, superba locatie. Masina din pct. meu de vedere nu are defect. Nici prima serie nu mi s-a parut sa aiba. Dar acest facelift ia rezolvat micile imperfectiuni. Display-ul de ex. era cam mic la cel vechi...acum e ideal. Stopurile nu prea erau ok separate...acum arata mai bine cu ele unite. Ce sa mai...suv-ul perfect. Sau ma rog...crossover-ul.

  • octav71, miercuri, 12.12.2018 16:33

    Cum ar fi să scrie in spate pe hayon "Macan si atât", iar la cealaltă versiune sa scrie "Macan S"? Cum ar fi? În rest, ca deobicei scorul e mic, mașina e senzație(pentru clasa ei!).