4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, luni, 24 ianuarie

Secretul longevității

Venirea pe lume a lui Porsche Cayenne, în 2002, a mai atenuat din loviturile primite de Macan, atunci când a fost dezvăluit pentru prima dată în 2014. Deși producătorul din Stuttgart promisese că se va limita doar la Cayenne în ceea ce privește SUV-urile, fără intervenția promptă a lui Macan în peisajul automobilistic, iubitul brand german ar fi avut ceva probleme în ziua de azi.

Asta pentru că apetitul pentru SUV-uri și crossovere al clienților din ziua de azi pare să nu poată fi stăvilit. Ne-o arată cifrele de vânzări, dar și configurația parcurilor auto din toată lumea în acest moment. Vorbește cu vecinul tău despre planurile sale de achiziții auto din viitorul apropiat și șansele să auzi cuvântul SUV în conversație sunt extrem de mari.

Macan nu a făcut nimic altceva decât să umple un loc apărut în piața mașinilor premium. A devenit în scurt timp cel mai bine vândut produs al companiei din Stuttgart. Motivele din spatele acestei popularități sunt simple: prețul și forma. Macan este unul dintre cele mai accesibile modele cu sigla Porsche pe care le poți cumpăra în acest moment și aduce cu sine și toate atuurile unui SUV, la pachet cu un comportament rutier demn de invidiat.

E de înțeles de ce Porsche a decis să nu îl retragă de pe piață, deși a depășit deja 7 ani de producție. Nemții vor ca următoarea generație să devină pur electrică, însă, până noul Macan va fi gata, era nevoie ca oferta actuală să fie îmbunătățită, pentru a o păstra relevantă încă vreo câțiva ani.

VIDEO CU MAȘINA TESTATĂ:

  • idic, luni, 24.01.2022 15:25

    Porsche tinde către statutul de marcă low-cost al grupului Volkswagen.

  • Kirotractor, marţi, 25.01.2022 09:36

    Mai zisei parcă p-aici că un Audi A4 Allroad similar (45 TFS 265 PS quattro ultra MHEV S tronic) e mult superior ca spațiu, consum ȘI performanțe. Singurul capitol la care-i mult inferior (aritmetic vorbind) rămâne prețul. Plus că n-are opționale gen cusături colorate la 4.300 € papiota sau o siglă ”puternică”, vorba Scorpionului Negru = Corocșenie zis Elitistu” Mai Superior Nouă. :-)

  • quest, marţi, 25.01.2022 10:36

    @GN "secretul longevitatii" cui?

  • Octavian, marţi, 25.01.2022 10:38

    "Masă proprie (kg) 1.870" - de aici pleaca si problema consumului. Sta bine la confort si siguranta dar e penalizata la consum. Ca o paranteza, Dacia aia noua Jogger parca avea ~1.200 Kg. E adevarat cu motor 1/2 fata de asta si fara 4x4 dar ca dimensiuni e chiar mai mare.

  • @Octavian, marţi, 25.01.2022 10:54

    pare mai mare dar nu este, verifica cifrele, doar ampatamentul e mai lung cu 10 cm la jogger

  • Tatraurs, marţi, 25.01.2022 13:56

    Meamaa,"Porșe" vad ca se face de saga cu fiecare nou model de suv. Motor de doi litri pe ditai cutia de doua tone,asta are sportivitatea mea dupa ce-am duc 10 toiuri de tuica la gura,2000cmc si 100 000 euro,asta emasina de mall,de fitze,de amanta de patron de centru de testare covrig,apropo,nu mai are butoane fizice,sa le vedeti pe duamnele cu unghii false de 2 cm cum incearca sa regleze caldura sa bata mai spre botox,sau mai bine nu.Vad ca puterea maxima o face in casuta cu date tehnice la 5000ture,nu prea cred ca are puterea maxima acolo cand in poze vad ca rosu incepe pe bord de la 7000rpm. Probabil e constant pana acolo de la 5000 ca doar e motor turbo. La suta de mii de cocleti puteau pune si ei macar un capac de motor mai acatarii,pare luat din targul Vitan de la tunerii oficiali de Dacii Nova Gti.. in alta ordine de idei,de cand n-am mai intrat pe aici vad ca nu mai pot vota,o fi de la mine ca n-am "țertificat"!

  • schumi, vineri, 28.01.2022 17:09

    Ar fi trebuit ca macar la performante sa faceti comparatia si cu Alfa Romeo Stelvio (motor 2.0 turbo, 280CP, 0-100 in 5.5s). Invers, cand faceti review-ul unei Alfa Romeo mereu comparati cu corespondentele germane. Ma intreb cat de obiective sunt aceste review-uri. 4.4 este un scor inadmisibil de mare pentru acest model de Porsche.

  • Andrei, vineri, 04.02.2022 14:00

    E referinta in materie de condus printre SUV-uri, dar motorul de doi litri e o bataie de joc pentru un Porsche, ca atare asta nu e un Porsche veritabil, desi matura pe jos cu orice incearca sa creeze concurenta.

  • vindicomvs, joi, 17.02.2022 10:59

    Pacat ca nu ati testat si voi varianta S macar. Nu inteleg ce se crizeaza astia pe aici, 265 CP este prea putin pentru un entry level? Dar daca le dai pe mana ceva de 200 cp se simt ca in ferrari. Macanul este o masina care se conduce superb, ai parte de o masina sport si totusi e un SUV, este o senzatie unica. Vorbesc in calitate de posesor deja de 5 ani.