Siguranta

5.0

EuroNCAP nu a testat  noul Cayenne în cadrul sesiunilor sale de impact. Însă, având în vedere că mașina este dezvoltată pe o platformă complet nouă, MLB Evo, folosită și de Audi Q7 și de Bentley Bentayga, pretențiile sunt ridicate.

Rigiditatea structurală a crescut și ea, chiar dacă noua platformă folosește acum mai mult aluminiu pentru a reduce masa totală. La toate aceste modificări invizibile se adaugă o armată de senzori și sisteme de siguranță activă.

Aș nota introducerea în premieră a unei funcții de identificare a pietonilor și bicicliștilor. Adaug sistemul de păstrare a benzii de mers și recunoașterea semnelor de circulație. Acesta din urmă citește semnele în funcție de condițiile meteo. Dacă afară plouă și este activat senzorul de ploaie, radarul va citi indicatorul cu limita de viteză pe timp de ploaie.

Monitorizarea unghiului mort este și ea prezentă. Pe timp de noapte, vizibilitatea este îmbunătățită de un sistem Night Vision, care activează pe o distanță de 300 de metri. Acesta se bazează pe termoviziune pentru a te atenționa când un animal este pe punctul de a ieși în calea mașinii. În zonele urbanizate, sistemul se dezactivează automat pentru a nu crea alarme false.

Mai există și sistemul InnoDrive, introdus în premieră pe Cayenne, care funcționează alături de pilotul automat adaptiv și de navigație. Folosind date despre traseu (curbe, modificări de nivel, limitări de viteză și zone urbane), InnoDrive poate adapta accelerația și transmisia pentru a reduce consumul.

  • Alfy, joi, 02.03.2023 11:15

    Asadar avem un Porsche Hybrid 'Eco' de 2.6 tone. Bine ai venit in secolul 21...

  • Banditos, joi, 02.03.2023 13:17

    Tehnologia hibrid de pe modelul asta nu are nicio legatura cu ecologia, asa cum scrie si in articol motorul electric aduce un plus de putere si cuplu. E doar o imbunatatire a unor performante deja extrem de ridicate.

  • adi_10, joi, 02.03.2023 13:49

    N-as cumpara masina asta ca deh...sunt acrii strugurii :))) dar mi-ar placea la nebunie sa plec intr-un road trip de vreo 2 saptamani prin Europa cu ea. Cred ca este o incantare sa o conduci pe drumuri ca lumea unde ai spatiu si loc sa ii activezi toate pistoanele :))

  • Snow, joi, 02.03.2023 15:19

    Ar trebui clarificat daca masina are o greutate 'la gol de 2,6 tone' cum scrie in articol sau 2275 kg ca in fisa tehnica. Diferenta de 325 kg e semnificativa. Deasemenea as vrea sa inteleg cum minunea asta a luat abia nota 4,6 iar pick up-ul Ford 4,8 ... ?

  • Andrei, joi, 02.03.2023 21:25

    Catre autor: la tinuta de drum, asteptarile legate de ruliul simtitor au fost infirmate, nu depasite. Nimic eco la monstrul asta, doar o chichita prin care producatorul a oferit si mai multa putere. Nu ca mi-as permite vreodata asa ceva, insa un 911 sau 718 sunt Porsche, asta e o strutocamila.