Siguranta
EuroNCAP nu a testat noul Cayenne în cadrul sesiunilor sale de impact. Însă, având în vedere că mașina este dezvoltată pe o platformă complet nouă, MLB Evo, folosită și de Audi Q7 și de Bentley Bentayga, pretențiile sunt ridicate.
Rigiditatea structurală a crescut și ea, chiar dacă noua platformă folosește acum mai mult aluminiu pentru a reduce masa totală. La toate aceste modificări invizibile se adaugă o armată de senzori și sisteme de siguranță activă.
Aș nota introducerea în premieră a unei funcții de identificare a pietonilor și bicicliștilor. Adaug sistemul de păstrare a benzii de mers și recunoașterea semnelor de circulație. Acesta din urmă citește semnele în funcție de condițiile meteo. Dacă afară plouă și este activat senzorul de ploaie, radarul va citi indicatorul cu limita de viteză pe timp de ploaie.
Monitorizarea unghiului mort este și ea prezentă. Pe timp de noapte, vizibilitatea este îmbunătățită de un sistem Night Vision, care activează pe o distanță de 300 de metri. Acesta se bazează pe termoviziune pentru a te atenționa când un animal este pe punctul de a ieși în calea mașinii. În zonele urbanizate, sistemul se dezactivează automat pentru a nu crea alarme false.
Mai există și sistemul InnoDrive, introdus în premieră pe Cayenne, care funcționează alături de pilotul automat adaptiv și de navigație. Folosind date despre traseu (curbe, modificări de nivel, limitări de viteză și zone urbane), InnoDrive poate adapta accelerația și transmisia pentru a reduce consumul.
Asadar avem un Porsche Hybrid 'Eco' de 2.6 tone. Bine ai venit in secolul 21...