Consum

4.0

Înainte să vorbim despre cifrele de consum, îți propun să povestim puțin despre bateria versiunii plug-in hybrid. Are o capacitate utilă de 14.6 kWh, promite o autonomie pur electrică de până la 85 de kilometri și poate fi încărcată cu maxim 22 kW.

Dacă utilizezi încărcătorul standard, de 3.7 kW, trebuie să aștepți 4 ore și 20 de minute pentru o încărcare completă, sau 2 ore și 5 minute dacă utilizezi încărcătorul opțional de 7.4 kW.

Pentru că sub capotă ai și un motor termic, este prezent și un rezervor de combustibil cu o capacitate de 40 de litri.

Atunci când am preluat mașina, autonomia pe benzină era de 450 de kilometri, iar cea electrică de 48 de kilometri, în contextul în care bateria nu era încărcată complet. Să spun că era cam la 60% din capacitate.

Traseul de test nu a fost lung (42 de kilometri), dar a inclus atât drumuri naționale cât și porțiuni de autostradă și trafic urban. La final, bordul indica un consum mediu de 3.8 litri/100 de km, cu o viteză medie de 57 km/h. Autonomia pe benzină crescuse la 580 de kilometri, iar bateria era aproape descărcată, tocmai de aceea indica o autonomie rămasă de 4 kilometri.

Fișa tehnică indică un consum mediu de 2.3 litri/100 de km pentru motorizarea plug-in hybrid a variantei SW.

Aceeași motorizare plug-in hybrid, tot cu 195 CP, o regăsești și pe Opel Astra Sports Tourer GS. Consumul este, așadar, identic: 2.3 litri/100 de km.

Dacă mergem în curtea spaniolilor de la Seat, găsim modelul Leon Sportstourer FR e-Hybrid, adică un plug-in hybrid care oferă în total 205 CP și are la bază un propulsor pe benzină, de 1.5 litri. Autonomia pur electrică ajunge, în cazul său, la 131 de kilometri, bateria are o capacitate utilă de 19.7 kWh, iar consumul mediu declarat este de 1.3 litri/100 de km.

  • ds, luni, 08.12.2025 12:51

    De apreciat amplasarea display-ului central și faptul că au păstrat mare parte din butoanele fizice.

  • DanG, luni, 08.12.2025 13:03

    43000 Euro pentru o masina din clasa compacta, si mai era lume care se plangea de preturile VW, astia sunt bani de Passat deja, cu tot cu scaune AGR si faruri LED Matrix.

  • @DanG, luni, 08.12.2025 14:53

    Este cu doar 60 mm mai mic decât un Passat, așa că sunt tot cam clasa D sunt amândouă. 308 hatch back, da este clasă compactă.

  • alex_cu_a_mic, luni, 08.12.2025 20:05

    308 break este cu ~30cm mai mic decat Passat. Nu caut exact dar sunt sigur ca nu sunt in aceiasi clasa. In alta ordine de idei interiorul e superb. La fel si exteriorul desi era mai frumos prefacelift-ul. Preturile insa ... alearga dezbracate prin porumb.

  • parere, marţi, 09.12.2025 08:34

    Dai 43k si dupa 4 ani te rog de cineva sa o ia gratis. Peugeot are o valoare de revanzare ff slaba, ca toate frantuzestile. Ca sa nu mai spun de fiabilitate...

  • SJTEO, marţi, 09.12.2025 09:12

    Pret enorm pentru ce ofera . Valoarea de revanzare este foarte mica . Am avut in familie Peougeot 307 1.6 benzina cumparat de nou 13 mii de euro, dupa 8 ani si 65 de mii de km am primit 3500 de euro cu greu dupa ce a sta la vanzare aproape 4 luni . Ultima masina frantuzeasca cumparata .

  • ds, marţi, 09.12.2025 14:08

    @SJETO Motorul 1.6 benzină a fost o colaborare de succes între PSA și BMW cu rezultate foarte bune încă din 2002 și a echipat gama Mini și multe modele PSA. Dar, vorba aia, mulți văd, puțini cunosc. Așa că preferă mărci nemțești deși sunt multe variante made in france care dau clasă...