Motor / Transmisie
Nu cred că mai este un secret faptul că Opel face parte din Stellantis, același grup care deține și brand-uri precum Peugeot, Citroen sau DS. Prin urmare, o mulțime de componente, platforme și chiar motorizări ajung să fie împărțite între diferite mașini. Noua generație Grandland este primul Opel construit pe noua arhitectură STLA Medium, aceeași pe care o regăsim și la Peugeot e-3008.
Când vine vorba de motorizările disponibile pe noul Grandland, pe acestea le găsiți foarte ușor și pe noua generație Peugeot 3008, indiferent că ne referim la versiunea electrică sau la cea convențională. Așadar, în acest moment, există un singur motor pe benzină disponibil.
Un sistem mild-hybrid, format dintr-un motor pe benzină, în 3 cilindri, de 1.2 litri, care dezvoltă 113 cai putere și un motor electric de 28 de cai putere. În total, sistemul dezvoltă 136 de cai putere. În viitorul apropiat, va exista și o versiune plug-in hybrid. Aceasta va avea 196 de cai putere, un pic dezamăgitor dacă ne gândim că generația anterioară avea o versiune plug-in cu 300 de cai putere.
Când vine vorba de versiunile electrice, Grandland vine cu două soluții. Ambele dezvoltă 213 cai putere. În primul rând, avem versiunea cu baterie de 73 kWh, exact cum găsim pe Peugeot e-3008. Asta înseamnă că ai o autonomie de 523 de kilometri, iar încărcarea de la 10 la 80% se poate face în 26 de minute. Asta desigur, la o priză rapidă de tip DC, pentru că Grandland poate încărca cu până la 160 kW.
În al doilea rând, avem versiunea cu baterie de 82 kWh, care ajută mașina să aibă o autonomie de 583 de kilometri. În 2025, Opel Grandland va primi același tratament ca, ați ghicit, Peugeot e-3008. Adică o baterie de 98 kWh care va oferi o autonomie de 700 de kilometri.
Cum am spus, noi am plecat la drum cu versiunea electrică, cea cu baterie de 73 kWh. Apropo, de menționat că momentan Grandland are roți motrice doar pe puntea față. Din 2025 o să fie disponibilă și tracțiunea integrală. Noul Grandland electric vine cu 3 moduri clasice de rulare: Eco, Normal și Sport. În modul Eco, mașina dezvoltă 160 de cai, în modul Normal 180 de cai, iar în modul Sport ai parte de toți cei 213 cai putere.
După standardele acestei clase, Grandland se simte destul de lent. Chiar și așa, atât timp cât eviți modul Eco, care reduce substanțial răspunsul pedalei de accelerație, Grandland se simte bine la viteze mici spre medii. Este un model electric, deci normal că accelerația este instantă, lucru care ușurează mult treaba atunci când vrei să depășești.
Totuși, pedala de frână este destul de nesigură. Nu în sensul în care mașina nu frânează, doar că are momente când este prea sensibilă și momente când sentimentul este total opus. Practic nu ești sigur de câtă presiune este nevoie să aplici, lucru care o să îi deranjeze și pe pasagerii zgâlțâiti de frânările tale.
Totodată, există trei moduri de frânare regenerativă din care poți alege. Din păcate, niciunul nu este suficient de puternic pentru a permite condusul cu o singură pedală. Din fericire, sistemul este intuitiv și deloc agresiv, așa cum vedem la alți producători. Un lucru interesant: atunci când utilizezi primele două niveluri, luminile de frână nici măcar nu se aprind. Atât de lină este frânarea regenerativă.
am avut opel pe vremea cand era la GM. de nou, pe benzina. Da nu mai vreau Mai ales ca si autorul recunoaste ca Din păcate, nu prea ai niciun feedback din partea roților, iar precizia pe viraje este aproape inexistentă Problema de pe timpul bunicii de cand opel facea biciclete, poate alea virau mai bine. Boala grea asta cu virajele la opel. Puteau sa se uite si ei in gradina Ford.Dar nu...