Calitate / Pret
Opel Astra a fost întotdeauna un reper al românilor atunci când a venit vorba de un raport calitate/preț. Opel a fost considerat o propunere germană accesibilă, la același nivel cu alți rivali mult mai scumpi.
Pentru noul Astra prețurile încep de la 22.700 de euro, valabil pentru versiunea cu motor pe benzină și transmisie manuală, în echipare Astra. Pentru o versiune Elegance cu motorul diesel de 130 CP și cutie automată de viteze va trebui să plătești minim 28.440 de euro.
Un Volkswagen Golf cu 116 CP și cutie de viteze DSG pornește de la 29.200 euro în echiparea Style, în timp ce Kia Ceed cu motorul de 136 CP și cutie DCT, momentan, nu mai poate fi comandată în România. Un model echivalent, pe benzină, te-ar costa de la 23.250 de euro în sus.
Modelul testat de noi, însă, a fost foarte bine echipat, având o etichetă de 32.800 de euro, după un discount de 595 de euro. Printre opțiuni am găsit sistemul de navigație Opel Connect Navi 10, Drive Assist, pachetul de lumini (Iluminare automata cu schimbarea inteligenta a intensitatii luminoase, senzori de ploaie si de lumini, faruri Eco LED), scaunele față încălzite dar și culoarea de caroserie Roșu Peperoncino, care a mai costat și ea 433 de euro.
În standard, echiparea Elegance aduce echipamente precum: geamuri electrice față și spate, stopuri LED, climatizare electronică, instrumentar de bord digital, jante de 17 inch, tapițerie de stofă, climatizare pe două zone și multe altele.
Știu, trăim alte vremuri (interesante) sa ceri 32 de mii de euri pe un Opel Astra cu motor de 1.6 diesel mi se pare strigător la cer. Oi fi eu extrem de prost (platit) aproape de statutul de boschetar asistat social , deși culmea acum cinșpe ani am achiziționat de nou un Opel Astra h cu care am mers fara probleme vreo 11 ani. Am dat pe el jumate din prețul de astăzi. E drept atunci și salariul tot jumate îl aveam raportat la vremurile de atunci, dar totuși Opel asta nou mi se pare scump