Interior
Fiind vorba despre un model complet nou, era de așteptat ca totul să fie fresh în habitaclu. Vorbim despre absolut tot, de la design, la funcționalitate, ergonomie, materiale și finisaje.
Noul Astra aderă la principiile de design anunțate de premergătorii săi, Opel Mokka, Grandland sau Corsa. Astfel, și modelul compact primește acum instrumentar de bord digital în standard, precum și un ecran mai mare pentru sistemul multimedia. Ambele sunt poziționate pe bord, în interiorul unui element decorativ din plastic negru lucios, care, deși arată bine, cu siguranță se va zgâria și se va umple de praf și amprente. Același material se regăsește și pe consola centrală și în multe alte locuri.
Finisajele sunt demne de un producător cu atât de multă istorie în spate și nu am observat zone unde îmbinările să fie deficitare sau inegale. Materialele folosite sunt un mix care depinde foarte mult de configurația mașinii. Standard, vei primi tapițerie textilă pe scaune, dar poți opta pentru Alcantara, piele și multe alte combinații. Mai mult, indiferent de ce tapițerie alegi, scaunele sunt certificate AGR pentru ergonomie și confort, iar asta se simte la drum lung.
Plastice tari vei găsi în zona de jos a panourilor ușilor, dar și sub zona mediană a bordului. Panourile ușilor din spate sunt făcute exclusiv din acest material, de parcă cei care vor sta în spate sunt pedepsiți într-un fel pentru asta.
Spațiul este decent în zona din față și un pic limitat în spate, dacă ai peste 1.8 metri înălțime. Copiii și adulții sub această limită nu vor avea niciun fel de problemă în a-și găsi o poziție confortabilă.
Și ergonomia este la locul ei, alături de spațiile de stocare generoase. Vei putea pune o sticlă de un litru de apă în buzunarele ușilor, ai două suporturi de pahare în consola centrală și un torpedou spațios la dispoziție.
Portbagajul este și el încăpător, cu un spațiu total disponibil de 422 de litri, mai mult decât toate rivalele din segment, enumerate mai sus.
Știu, trăim alte vremuri (interesante) sa ceri 32 de mii de euri pe un Opel Astra cu motor de 1.6 diesel mi se pare strigător la cer. Oi fi eu extrem de prost (platit) aproape de statutul de boschetar asistat social , deși culmea acum cinșpe ani am achiziționat de nou un Opel Astra h cu care am mers fara probleme vreo 11 ani. Am dat pe el jumate din prețul de astăzi. E drept atunci și salariul tot jumate îl aveam raportat la vremurile de atunci, dar totuși Opel asta nou mi se pare scump