Tehnologie
Și pentru că tot am ajuns la tehnologie, trebuie să vorbim despre noutățile pe care le promite Astra la acest capitol. Vorbim în primul rând despre scaunele confortabile despre care aminteam și mai devreme. Dezvoltarea lor a început în urmă cu cinci ani și acum, în formă finală, sunt mai ușoare cu 10 kilograme, sunt mai confortabile și sunt certificate AGR.
După aproape 300 de kilometri parcurși cu noul Astra, pot spune că distanțele sunt mult mai ușor de îndurat. În plus, ele oferă un suport lateral excelent, care poate fi reglat. Ați citit bine: susținerea laterală a scaunelor poate fi reglată electric, cu ajutorul unor butoane aflate pe lateral. Este iarăși o dotare pe care o regăsim în segmentul premium.
Opel se laudă și cu un masaj în scaune, însă această găselniță a mai fost experimentată și de către Citroen. De altfel, masajul noului Astra este la fel de timid ca cel oferit de Citroen.
Nu pot să nu amintesc și de opțiunea de încălzire a scaunelor față, extrem de căutată în sezonul care urmează. Un detaliu important al acestei opțiuni este faptul că încălzirea se face atât în șezut, cât și în spătar. Și dacă vă temeați de verile călduroase de la noi, să știți că Astra are și ventilație în scaune, care se simte și care răcește destul de bine. Și pentru că toate aceste opțiuni de confort oferite de scaunele minune trebuiau să aibă și un preț, Opel percepe 2300 de euro cu TVA inclus, pe piața din România.
O să mă leg acum de sistemul multimedia, mult mai bine încadrat în planșa de bord, cu un display mai prietenos și ceva mai intuitiv. Deși, recunosc că am avut și câteva momente în care m-am rătăcit.
Navigația, pe care am lăudat-o și în cazul vechiului Astra, devine și mai bună, cu indicații care nu te lasă să te rătăcești. Iar dacă nu ai posibilitatea de a introduce destinația pentru că te afli în mers, poți cere ajutorul unui asistent OnStar. Apeși butonul, ceri destinația și sistemul tău de navigație se calibrează automat.
Și pentru că un model actual trebuie să fie în permanență conectat, utilizatorii beneficiază și de suport Apple CarPlay, care oferă câteva aplicații ale iPhone-ului pe ecranul sistemului multimedia. Compatibilitatea Android Auto vine începând cu 2016.
e impresionanta suma de salturi MARI fata de generatia anterioara . amintesc scaderea in greutate, performantele aduse de aceasta, noile faruri ce sant revolutionare, dar care fata de audi sant puse pe clasa COMPACTA. intrebarece solutie au ales opel pt suspensia spate?