Vizibilitate
Opel susține că a adus o mulțime de îmbunătățiri și la capitolul vizibilitate. În conferința de presă, oficialii au declarat că vizbilitatea șoferului a crescut cu trei grade. Asta și pentru că suprafața vitrată s-a mărit.
Primul rând de montanți păstrează dimensiuni modeste, ceea ce ușurează vizibilitate în viraje strânse. Ultimul rând de montanți este ceva mai generos, complicând puțin manevrele în marșarier. Avem totuși o lunetă corect proporționată, care mai salvează alături de oglinzile laterale, bine proporționate.
Dacă pe timp de zi există mici inconveniente, pe timp de noapte Astra promite o adevărată revoluție. Germanii sunt primii care aduc în segmentul compact tehnologia farurilor matrix LED. Sunt acele faruri care folosesc câte opt segmente de tip LED pentru fiecare bloc optic.
Ele sunt comandate de un calculator inteligent și, în funcție de ceilalți participanți la trafic, dar și de traseu, se pot aprinde sau stinge în așa fel încât să nu orbească și să ilumineze perfect. E ca și cum cineva stă ascuns sub capotă și aprinde lanterna fix acolo unde îți dorești. E drept că sistemul nu gândește la fel de repede ca cel întâlnit în segmentul premium, pe Audi A8, spre exemplu, dar acest detaliu nu incomodează și este greu de sesizat.
Pentru a beneficia de această tehnologie de iluminare revoluționară, cu mult peste ce oferă rivalii din segment, clienții trebuie să scoată din buzunar între 1100 și 1300 de euro. Opționalul este foarte apropiat, ca valoare, de vechile faruri bi-xenon AFL, disponibile și ele separat, în cazul vechii generații Astra.
e impresionanta suma de salturi MARI fata de generatia anterioara . amintesc scaderea in greutate, performantele aduse de aceasta, noile faruri ce sant revolutionare, dar care fata de audi sant puse pe clasa COMPACTA. intrebarece solutie au ales opel pt suspensia spate?