Mitsubishi L200 4 usi

2.4 Diesel (DI-D) 154CP 4x4 Man6 Intense

Motor / Transmisie

4.0

Oferta europeană de motorizări a lui L200 este compusă din două variante de putere ale unui motor diesel de 2.4 litri. Acesta este oferit fie cu o manuală cu șase trepte, nou proiectată, fie cu o automată cu cinci trepte actualizată. La fel ca până acum, sunt disponibile atât variante cu propulsie, cât și variante cu tracțiune integrală decuplabilă, echipate cu reductor.

Noi am testat varianta de caroserie Cabină Dublă, cu motorizarea de 154 CP și 380 Nm, asociată unei transmisii manuale cu șase trepte și tracțiune integrală. Pentru cine are nevoie de un pick-up, este o propunere mai mult decât rezonabilă, dar celor care vor să tracteze mai mult și să ruleze frecvent la viteze mai înalte le este recomandată varianta de putere ridicată. Motorizarea este silențioasă pentru această clasă și operează aproape fără vibrații, dând dovadă de un rafinament ridicat.

Reprizele sunt corecte pentru nivelul de putere asigurat, iar etajarea transmisiei permite rularea chiar şi la viteze de autostradă fără ca motorul să fie foarte turat. Abia de la 3.000 rpm începe să se facă auzit mai tare în habitaclu, până atunci fiind remarcat un sunet obișnuit de diesel, asemenător celui provenit de la un autoturism low-cost. Până la urmă, vorbim de o utilitară.

Timoneria este scurtă pentru un pick-up, dar nu la fel de scurtă precum cea a lui Amarok, iar cursa sa este precisă. Pedala de ambreiaj este potrivită în fermitate și ansambul acționat de aceasta suportă multe până să dea semne de oboseală, lucru pe care l-am remarcat la partea de off-road a testului. Pentru a fi în ton cu așteptările ecologice ale anului 2015, motorizarea are până și sistem Start-Stop.

Această variantă a lui L200 poate fi depunctată pentru nivelul redus de putere în raport cu unele unități ale rivalilor, care asigură chiar și 180 CP dintr-un diesel de 2.0 litri.

  • Moldovean, miercuri, 14.10.2015 13:12

    Da, arată cam asiatică, dar nu uitați că în videoul de la Auto Express i-a bătut lejer la duelul în linie dreaptă și pe fostul Hilux (actualul abia lansat) și pe Amarok și pe șosea și în teren accidentat. Ce performanțe dinamice, dacă nu vă supărați? Modelele astea nu sunt modele de șosea care să îți mărească ție ego-ul masculin. Că unii le folosesc pentru asta, e altceva. Ele sunt făcute să fie practice, să îți faci treaba cu ele. Iar din punctul ăsta de vedere L200 e superior lui Amarok, având și trepte speciale pentru teren accidentat comparativ cu acesta. Vine și VW în segmentul ăsta cu un model de șosea și câștigă toate testele. Bravo lui! Să le câștige. Problema e că mașinile astea nu sunt făcute să fie excepționale pe șosea cum sunt SUV-urile de azi. Ele sunt făcute să fie PRACTICE. Iar Amarok e cel mai slab fix la capitolul UTILITATE. Cum ați spus și voi. E extrem de capabil și confortabil în off-road, ușor, rază de bracare mică etc. Ce mai dorim? Să stea lipit de asfalt și să prindă 250 km/h? Pick-up-ul e pentru muncă, nu ca să arăți tu ce macho ești. Vezi categoria ”Cui i se adresează?” - Celibatari.

  • mishazaitev, miercuri, 14.10.2015 15:21

    @Moldovean Singurul concurent jucator important non-asiatic in aceasta clasa este Ranger. Desi doar brandul este non-asiatic, masina fiind prodisa in Asia. As mai zice si Defender Pick-up, dar avand in vedere si ca este la apus de cariera si ca, desi utilitare, nu putem ignora confortul cu desavarsire, as zice ca este un condcurent doar in ceea ce priveste performantele off road.

  • unckle, miercuri, 14.10.2015 23:46

    as spune ca mașina asta este pentru agățat ... remorci, nu "remorci" , deci partea cu adresatul catre celibatari nu prea este bine aleasa :) Mitsu a facut treaba buna cu acest L200. Presa internationala are pareri favorabile, si asta va ajuta masiv in vanzari. La pretul de echipare de top primesti o masina care are cam tot ce-ti trebuie dintr-un autoturism si capacitatea de a duce dupa ea o "casa" (sau o rulota, daca esti mai modest). Garantia de 5 ani / 150000km este mai mult decat semnificativa pentru o masina care va fi pusa la munca. Un "minus" ar fi faptul ca nu au cuplat sistemul Start-Stop cu cutia automata, pentru a oferi un confort sporit insotit de un consum mai redus acelor clienti care cumpara masina mai mult pentru lucrul prin oras.

  • mircea, joi, 15.10.2015 08:06

    As fi preferat sa renunte la designul cu delimitarea benei de restul caroseriei. Lufturile alea in lateral nu arata deloc bine.

  • ilialexandruionut, joi, 15.10.2015 09:51

    mircea,adevar graiesti..dar vezi tu ei vad asta ca pe o semnatura,ca pe o amprenta distinctiva(cauta declaratiile de la lansare modelului anterior..).una peste alta,cred ca in afara de ranger cam asta o sa fie calul de povara in segment.mie-mi place! spor.

  • Andy, vineri, 16.10.2015 01:52

    Navara nu are vanzari mai mari ca Ranger si L200 in Europa?

  • Scorpionul_negru, miercuri, 21.10.2015 20:47

    Din cate vad au evoluat mult pick-upurile....design mai modern si mai aranjat, materialele par ceva mai fine, motoare mai performante si mai economice. Dar tot Navara cred ca e cea mai buna. Amarok e un dezastru. Am avut si Ranger in 2008 si Amarok cand a aparut. Super multumit de Ranger dar nu si de VW. Cutie imprecisa, apare rugina pe la aripi la 30 de mii de km, iarna ramai cu el inzapezit. Un dezastru ce mai....nu face banii. Navara si Ranger eu zic ca sunt cele mai bune. Acum poate si L200 e la fel de bun. Nu stiu...