Motor / Transmisie
Oferta europeană de motorizări a lui L200 este compusă din două variante de putere ale unui motor diesel de 2.4 litri. Acesta este oferit fie cu o manuală cu șase trepte, nou proiectată, fie cu o automată cu cinci trepte actualizată. La fel ca până acum, sunt disponibile atât variante cu propulsie, cât și variante cu tracțiune integrală decuplabilă, echipate cu reductor.
Noi am testat varianta de caroserie Cabină Dublă, cu motorizarea de 154 CP și 380 Nm, asociată unei transmisii manuale cu șase trepte și tracțiune integrală. Pentru cine are nevoie de un pick-up, este o propunere mai mult decât rezonabilă, dar celor care vor să tracteze mai mult și să ruleze frecvent la viteze mai înalte le este recomandată varianta de putere ridicată. Motorizarea este silențioasă pentru această clasă și operează aproape fără vibrații, dând dovadă de un rafinament ridicat.
Reprizele sunt corecte pentru nivelul de putere asigurat, iar etajarea transmisiei permite rularea chiar şi la viteze de autostradă fără ca motorul să fie foarte turat. Abia de la 3.000 rpm începe să se facă auzit mai tare în habitaclu, până atunci fiind remarcat un sunet obișnuit de diesel, asemenător celui provenit de la un autoturism low-cost. Până la urmă, vorbim de o utilitară.
Timoneria este scurtă pentru un pick-up, dar nu la fel de scurtă precum cea a lui Amarok, iar cursa sa este precisă. Pedala de ambreiaj este potrivită în fermitate și ansambul acționat de aceasta suportă multe până să dea semne de oboseală, lucru pe care l-am remarcat la partea de off-road a testului. Pentru a fi în ton cu așteptările ecologice ale anului 2015, motorizarea are până și sistem Start-Stop.
Această variantă a lui L200 poate fi depunctată pentru nivelul redus de putere în raport cu unele unități ale rivalilor, care asigură chiar și 180 CP dintr-un diesel de 2.0 litri.
Da, arată cam asiatică, dar nu uitați că în videoul de la Auto Express i-a bătut lejer la duelul în linie dreaptă și pe fostul Hilux (actualul abia lansat) și pe Amarok și pe șosea și în teren accidentat. Ce performanțe dinamice, dacă nu vă supărați? Modelele astea nu sunt modele de șosea care să îți mărească ție ego-ul masculin. Că unii le folosesc pentru asta, e altceva. Ele sunt făcute să fie practice, să îți faci treaba cu ele. Iar din punctul ăsta de vedere L200 e superior lui Amarok, având și trepte speciale pentru teren accidentat comparativ cu acesta. Vine și VW în segmentul ăsta cu un model de șosea și câștigă toate testele. Bravo lui! Să le câștige. Problema e că mașinile astea nu sunt făcute să fie excepționale pe șosea cum sunt SUV-urile de azi. Ele sunt făcute să fie PRACTICE. Iar Amarok e cel mai slab fix la capitolul UTILITATE. Cum ați spus și voi. E extrem de capabil și confortabil în off-road, ușor, rază de bracare mică etc. Ce mai dorim? Să stea lipit de asfalt și să prindă 250 km/h? Pick-up-ul e pentru muncă, nu ca să arăți tu ce macho ești. Vezi categoria ”Cui i se adresează?” - Celibatari.