Design

4.0

Limbajul de design Charismatic Simplicity este ceea ce caracterizează toate modelele Mini din actuala gamă. Pentru Aceman, Mini a decis să-i aducă un design familiar, înrădăcinat în ADN-ul mărcii, dar care este totuși puțin diferit față de celelalte modele.

De exemplu, farurile noului Mini Aceman au o formă ușor ascuțită pentru a-l distinge mai ușor de Mini Cooper. Pentru că vorbim de o mașină electrică, grila este complet acoperită și este colorată diferit în funcție de echiparea aleasă. În cazul de față, avem o grilă contrastantă neagră. Imediat sub această suprafață avem și o priză de aer care este activă. Această priză de aer este pentru a permite răcirea bateriilor. Semnăturile luminoase ale farurilor LED pot fi personalizate în 3 moduri diferite. La fel este și în cazul stopurilor.

Caracterul robust tipic unui crossover este scos în evidență de numeroase protecții vopsite în negru, prezente în bara din față, la praguri, aripi și chiar și în bara din spate. În zona pragurilor este prezent și un ornament decorativ cu numele mărcii.

La fel ca la noile generații Mini Cooper și Countryman, mânerele noului Aceman sunt ascunse elegant în portiere. Pe plafon sunt montate două bare longitudinale, iar un eleron vopsit în negru lucios aduce o ușoară notă de dinamism. Pentru noul Mini Aceman sunt disponibile jante cu dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch.

Noul Mini Aceman este acum al doilea model din gamă în ceea ce privește dimensiunile. Crossover-ul electric are o lungime de 4079 milimetri, o lățime de 1991 milimetri și o înălțime de 1514 milimetri. Ampatamentul are o lungime de 2606 milimetri. În altă ordine de idei, Mini Aceman este mai lung cu 221 milimetri, mai lat cu 235 de milimetri și mai înalt cu 54 de milimetri decât Mini Cooper, cu care împărtășește aceeași platformă tehnică.

Ca un mic apropo aici, Mini Aceman este construit în China de către compania Spotlight Automotive, aceeași companie care produce și versiunea electrică a lui Mini Cooper.

  • Jian de la Calafat, marţi, 11.02.2025 12:57

    O alta chiflă aflată in portofoliul BMW Group. Design exterior aflat la frontiera dintre intolerabil si nedigerabil, o autonomie stanjenitoare in traficul real, un produs caruia ne este cvasiimposibil sa-i identificam vreun beneficiu. Pe foarte scurt, o grimasă pe patru roti. Pentru binele BMW, inca nutresc speranta ca s-a facut o regretabila eroare la OSIM cu titulatura acestui model. Fiindca-i împotriva firii.

  • ds, marţi, 11.02.2025 14:08

    "Pentru traficul aglomerat din București, cei 184 de cai putere sunt mai mult decât suficienți." Cred că pentru balamucul din București sunt suficienți și 55 cp. Acum, pe bune, așa cum am mai spus, la fel ca și Fiat-ul 600e, mi se pare o mașină pentru fițe de do'nșoară întreținută care se deplasează de la cosmetician la mall, la cafea și shoping.

  • eu, marţi, 11.02.2025 14:35

    masina asta este incantatoare ca design. n-are cum sa nu intoarca capete de admiratie: jante incredibil de aspectuoase, proportii echilibrate, suprafete bine tensionate si accente de contrast care imbina la perfectiune modernismul cu spiritul mini clasic. ma bucur ca nu vad crom, insa mi-ar fi placut sa vad prezenta tusa de contur a botului, din aluminiu satinat, care se ofera la versiunile superioare de echipare, mai ales pe culoarea asta care o prinde exceptional. si din nou jantele alea, mama mia cat de faine pot fi. evident ca nu este o masina utilitara, ci una de lifestyle, care vrajeste instant si convinge ca merita fiecare banut. interiorul este locul din care n-as mai pleca, iar ecranul ala oled desi pe forma rotunda si nepractica duce semnatura mini la un nou nivel. insa mini pe latura practica n-a stralucit niciodata, a fost cel mult manageble, la condus insa, vechea poveste mini, una de nota 10 de fiecare data. cine poate gestiona cu cap o autonomie reala in jur de 250 km, poate face o afacere buna cu Aceman-ul in versiune E. trebuie doar sa fii compatibil cu conceptul si cu spiritul urban pe care mini il emana, ca sa o poti vedea cu ochi buni.

  • @eu, marţi, 11.02.2025 15:15

    Dacă tu consideri că mașina asta e „încântătoare ca design” atunci cred că a venit timpul să mergi în vizită la oftalmolog. ...sau la psihiatru.

  • aha, marţi, 11.02.2025 15:59

    Mai degraba ASS decat AS. PS: Nu prea vad competitivitatea din "Preț competitiv, raportat la concurență". Fiat-ul ala 600e, desi e mai scump cu doar 2.300 de euro, are o baterie considerabil mai mare (38.5 kWh vs. 51 kWh, capacitati nete) Tot o baterie cu capacitatea neta de 51 kWh a fost montata si pe Opel-ul ala Mokka de 34.900 de euro.

  • M, marţi, 11.02.2025 16:27

    Ecranul ala rotund parca-i cantarul de la magazie. Fain tare!