Tehnologie

5.0

Deși toate meniurile și informațiile sunt restrânse într-un singur loc, noul Mini Aceman nu duce lipsă de tehnologie avansată. Piesa vedetă de aici este, evident, ecranul central rotund OLED cu diametrul de 240 de milimetri, pe care este afișată versiunea a-9 a sistemului de operare Mini OS. Ecranul are o rezoluție foarte bună, iar informațiile afișate sunt clare și ușor de accesat. Răspunsul la comenzile tactile este instant. Aici pot spune că nu am sesizat deloc o întârziere a comenzilor.

Conexiunea fără fir cu telefonul mobil durează mai puțin de 30 de secunde la prima conexiune și este foarte ușoară. De-a lungul testului, nu am avut parte de probleme de conexiune sau de lipsă de semnal, nici în zonele mai izolate. Bateria telefonului tău va fi încărcată în permanență mulțumită zonei de încărcare prin inducție, care funcționează chiar și atunci când dispozitivul tău este îmbrăcat într-o husă de protecție groasă.

Afișajul ecranului poate fi schimbat cu ușurință prin butonul de schimbare a modurilor de rulare. Practic, prin apăsarea unui singur buton, poți schimba ambianța habitaclului în funcție de preferințele tale. De exemplu, în modul Core, care este și modul standard, habitaclul și ecranul central sunt iluminate cu albastru deschis.

Dacă treci în modul Vivid, totul devine roșu, iar în modul Green vei avea un afișaj verde și lumini ambientale în aceeași culoare. Grafica sistemului de operare se schimbă și aceasta odată cu alegerea unui mod de experiență diferit. Bineînțeles, ai și opțiuni sporite de personalizare odată ce comuți în modul Personal.

Sistemul de navigație al mașinii vine și cu o vedere în realitate augmentată, iar acesta îți afișează inclusiv stațiile de încărcare pe traseu și îți arată cât de ocupate sunt, cu ce viteză încarcă și cât trebuie să încarci pentru a-ți continua drumul.

Parcarea este foarte ușoară datorită celor 4 camere video cu vedere panoramică și celor 12 senzori ultrasonici. Aceștia sunt utili și la pilotul automat adaptiv, care păstrează distanța față de mașina din față. În oglinzi ai și mici triunghiuri portocalii care te avertizează când ai o mașină în unghiul mort.

O mică critică adusă aici este la sistemul Android Auto, care nu poate fi afișat pe întreg ecranul. Practic, dacă alegi să folosești o aplicație terță ca Google Maps sau Waze, afișajul navigației este restrâns într-un pătrat mai mic.

De asemenea, primești și tehnologie cu acces fără cheie, iar atunci când te aproprii de mașină, farurile și stopurile se animează. Pe timp de noapte ai și sigla Mini care este proiectată din oglinzile laterale direct pe asfalt.

La final, Mini Aceman vine și cu asistentul personal Spike, care este activat fie prin butonul de pe volan, fie prin comanda vocală Hey Mini.

Asistentul vocal înțelege foarte bine comenzile vocale, deci nu vei avea probleme în acest sens. Mai avem aici și câteva jocuri. Odată activate, telefonul tău devine un controller. Bineînțeles, jocurile rulează doar atunci când mașina este oprită.

  • Jian de la Calafat, marţi, 11.02.2025 12:57

    O alta chiflă aflată in portofoliul BMW Group. Design exterior aflat la frontiera dintre intolerabil si nedigerabil, o autonomie stanjenitoare in traficul real, un produs caruia ne este cvasiimposibil sa-i identificam vreun beneficiu. Pe foarte scurt, o grimasă pe patru roti. Pentru binele BMW, inca nutresc speranta ca s-a facut o regretabila eroare la OSIM cu titulatura acestui model. Fiindca-i împotriva firii.

  • ds, marţi, 11.02.2025 14:08

    "Pentru traficul aglomerat din București, cei 184 de cai putere sunt mai mult decât suficienți." Cred că pentru balamucul din București sunt suficienți și 55 cp. Acum, pe bune, așa cum am mai spus, la fel ca și Fiat-ul 600e, mi se pare o mașină pentru fițe de do'nșoară întreținută care se deplasează de la cosmetician la mall, la cafea și shoping.

  • eu, marţi, 11.02.2025 14:35

    masina asta este incantatoare ca design. n-are cum sa nu intoarca capete de admiratie: jante incredibil de aspectuoase, proportii echilibrate, suprafete bine tensionate si accente de contrast care imbina la perfectiune modernismul cu spiritul mini clasic. ma bucur ca nu vad crom, insa mi-ar fi placut sa vad prezenta tusa de contur a botului, din aluminiu satinat, care se ofera la versiunile superioare de echipare, mai ales pe culoarea asta care o prinde exceptional. si din nou jantele alea, mama mia cat de faine pot fi. evident ca nu este o masina utilitara, ci una de lifestyle, care vrajeste instant si convinge ca merita fiecare banut. interiorul este locul din care n-as mai pleca, iar ecranul ala oled desi pe forma rotunda si nepractica duce semnatura mini la un nou nivel. insa mini pe latura practica n-a stralucit niciodata, a fost cel mult manageble, la condus insa, vechea poveste mini, una de nota 10 de fiecare data. cine poate gestiona cu cap o autonomie reala in jur de 250 km, poate face o afacere buna cu Aceman-ul in versiune E. trebuie doar sa fii compatibil cu conceptul si cu spiritul urban pe care mini il emana, ca sa o poti vedea cu ochi buni.

  • @eu, marţi, 11.02.2025 15:15

    Dacă tu consideri că mașina asta e „încântătoare ca design” atunci cred că a venit timpul să mergi în vizită la oftalmolog. ...sau la psihiatru.

  • aha, marţi, 11.02.2025 15:59

    Mai degraba ASS decat AS. PS: Nu prea vad competitivitatea din "Preț competitiv, raportat la concurență". Fiat-ul ala 600e, desi e mai scump cu doar 2.300 de euro, are o baterie considerabil mai mare (38.5 kWh vs. 51 kWh, capacitati nete) Tot o baterie cu capacitatea neta de 51 kWh a fost montata si pe Opel-ul ala Mokka de 34.900 de euro.

  • M, marţi, 11.02.2025 16:27

    Ecranul ala rotund parca-i cantarul de la magazie. Fain tare!