Mercedes-Benz Clasa G facelift

G350 3.0 211CP Aut

Calitate / Pret

3.5

G-Klasse pornește de la 90.700 de euro cu TVA inclus. Pe lângă acest preț, cumpărătorii mai trebuie să achite minimum 1.600 de euro timbrul de mediu, asta dacă aleg o variantă diesel precum cea testată de noi. Dintre off-roadere, G-Klasse este cea mai scumpă posibilitate disponibilă clienților care vor un off-roader nou în anul 2015. Este și printre puținele mașini din această clasă care mai sunt de vânzare în prezent. Mai mult decât atât, G350 are transmisie automată în standard, lucru pe care nu îl poți comanda la mai ieftinele Land Rover Defender și Iveco Massif, singurii rivali autentici ai G-ului, dar este opoțional la Jeep Wrangler Unlimited. Acesta din urmă este semnificativ mai ieftin decât modelul Mercedes-Benz, deși nu se bucură de materiale comparabile la interior.

G-Klasse vine cu acest preț atât prin faptul că aparține segmentului premium, cât și prin elementele tehnice costisitoare care-l formează. Este printre puținele off-roadere care au trei diferențiale blocabile, lucru prețuit doar de fanii înrăiți ai mersului pe teren accidentat. Iar dacă nu scoți G-Klasse-ul pe teren accidentat, l-ai cumpărat degeaba și ne pare rău pentru tine. Trebuie să menționăm și faptul că G-Klasse este unul dintre cele mai înalte autovehicule pentru pasageri de pe piață (1.95 metri înălțime), ceea ce va crea probleme în parcările subterane.

Trebuie să notăm că pentru mersul în oraș și pe șoselele patriei, există și opțiuni mai ieftine și mai confortabile care au veletăți off-road, atât de la Mercedes-Benz, cât și de la alți producători. Poate că nu vor avea caracterul lui G-Klasse, dar mai ieftine și mai confortabile vor fi cu siguranță.

Exemplarul din imaginile alăturate a costat aproape 115.000 de euro cu toate dotările opționale alese. Acestea din urmă îți aduc un nivel de confort demn de o mașină premium, net superior celui găsit în alte off-roadere.

 

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 14:21

    O masina care se potriveste de minune undei garzi de corp. Nu imi imaginez rolul masinii astia decat asa. Un Maybach 62 S negru insotit de un G in spate plin de bodyguarzi. Masina ideala pt. asa ceva ! Din cate stiu Casuneanu JR. cu Bugatti era insotit mereu de un G class.

  • Geleu, vineri, 31.07.2015 15:35

    Pacat ca prietenul meu a schimbat motorul de 2 ori pe 350cdi bluetec... nu sunt deloc fiabile si nu recomand motorina romaneasca intr-un asa motor. Consider ca un 270cdi sau 320cdi ar fi mult mai reusite. Sau un motor pe benzina.

  • Stefi, vineri, 31.07.2015 20:30

    @Geleu - ai tras concluzia perfecta! Seful meu are un ML350cdi tot bluetec de 3 ani si ceva si merge ceas si acum, nici nu stiu daca a ridicat vreodata capota pentru altceva decat sa-i puna lichid de parbriz (in afara de reviziile de normale), deci 350 bluetec sunt cele mai reusite motoare, nu?

  • Scorpionul_negru, vineri, 31.07.2015 21:22

    @Stefi Depinde cum o nimeresti. Poti avea probleme frecvent cu ea sau poti merge linistit sute de mii de km. Cum ai norocul. Se pare ca prietenul lui Gelu a avut GHINION vb lui Iohanis.

  • slVW_83, sâmbătă, 01.08.2015 17:30

    In sfarsit o masina adevarata off-road cu sasiu separat, punte rigida, adancime vad de 60 cm si trei diferentiale blocabile. O adevarata bruta ce rezista in aceeasi forma din 1979. As procura-o oricand in detrimentul unor struto-camile numite generic Suv-uri sau mai rau "jip"-uri. Felicitari pentru aceasta bomboana de test!!!

  • Dan, miercuri, 05.08.2015 01:28

    Imi place cum AM compara performantele lui G350 cu cele ale Jeep-ului care costa sub 50.000 de euro. Peste 100.000 de euro pentru acceleratie de 9.1 este prea mult. Mai spun ca varianta AMG face de rusine multe hot-hatch-uri, dar cate hot-hatch-uri au vazut ei sa coste peste 145.000 de euro?