Interior
Clanc! Un sunet metalic puternic te întâmpină când descui portierele lui G-Klasse. Este vorba de mecanismul de încuiere a portierelor, care sună precum o armă care este încărcată. N-am auzit până acum la nicio mașină un sunet la fel de puternic la această acțiune. Surprinderea mea nu s-a oprit aici, pentru că atunci când am închis ușa am avut senzația că am încuiat un seif.
Urcat la bord, m-am chinuit să-mi găsesc o poziție confortabilă la volan pe scaunele Designo îmbrăcate în piele perforată. Nu am reușit să-mi găsesc poziția preferată nici după mai multe încercări. Din fericire, reglajele sunt electrice și am putut să fac ajustări periodice în funcție de cum mă simțeam. Raza limitată de mișcare față-spate a scaunului șoferului ar putea deranja șoferii mai înalți de 1.80 metri. Vestea bună este că ai suficient spațiu pentru cap pentru toate cele cinci locuri din habitaclul lui G-Klasse.
Pe locurile din față am simțit o senzație aparentă de înghesuială, în special când m-am uitat la bordul mare și impunător și la cum este aranajată consola centrală. Am fost dezamăgit că n-am găsit un suport adecvat de pahar, singurul element de acest gen fiind la nivelul genunchilor pasagerului din dreapta, sub forma unui inel de metal în care este prinsă o plasă. Nepotrivit pentru un pahar de cafea, dar adecvat pentru o sticlă de plastic de 0.5 litri sau una chiar mai mare. Nu am reușit să gasesc la bord nici un loc în care să-mi țin cu ușurință telefonul mobil și să nu-mi zboare prin habitaclu sau, mai rău, pe geam, la o schimbare rapidă de direcție. Am pus aceste inconveniențe pe fondul unui design vechi de 35 de ani, gândit inițial pentru soldați, și adaptat treptat la necesitățile moderne.
Scaunele lui G-Klasse sunt confortabile și asigură un nivel corect de suport lateral. Poziția la volan este înaltă, iar comenzile reușesc să fie ergonomice după ce le înveți localizarea. Finisajele de la bord sunt solide, iar materialele folosite sunt de calitate, deși ai mereu senzația că ești într-un vehicul adaptat să fie premium, nu gândit din start să fie așa, lucru adevărat în cazul lui G-Klasse.
Portbagajul este mai mic decât ne-am fi așteptat, de 480 litri, dar există o plasă rezistentă în spatele banchetei care îți permite să umpli până la plafon spațiul respectiv fără teama că te vei trezi cu bagajele în brațe la o frână bruscă. Cei de la Mercedes-Benz au mers atât de departe încât au pus și pe ușa imensă a hayon-ului capitonajul din piele prezent pe fețele de uși. Acesta din urmă are un model care nu este tocmai atrăgător.
O masina care se potriveste de minune undei garzi de corp. Nu imi imaginez rolul masinii astia decat asa. Un Maybach 62 S negru insotit de un G in spate plin de bodyguarzi. Masina ideala pt. asa ceva ! Din cate stiu Casuneanu JR. cu Bugatti era insotit mereu de un G class.