Calitate / Pret
Un Mercedes nu va fi niciodată ieftin, iar acest lucru va fi valabil chiar și dacă nemții se vor apuca vreodată să facă crose de golf și chiuvete în paralel sau în locul mașinilor. Ceea ce e foarte clar este însă faptul că în prețul de achiziție al mașinii vei primi întotdeauna sentimentul că ai achiziționat un produs de clasă superioară.
În cazul lui GLC, lucrurile stau cam la fel. GLC 220d are un preț de pornire de 44.500 de euro cu TVA, în această sumă fiind inclusă cutia automată cu 9 trepte și tracțiunea integrală 4Matic. De aici începi însă să aduni tot felul de opționale care-ți construiesc o mașină pe gusturile tale. Iar dacă nu ai limite, sunt șanse reale să atingi sume care te trimit în segmentele superioare. De exemplu, GLC-ul testat de noi a ajuns într-un final la 70.400 de euro cu TVA inclus (deci cu peste 25.000 de euro în plus față de bază).
Cele mai scumpe opțiuni adăugate la configurare au fost pachetul de asistență activă Plus, care conține armata de sisteme care te avertizează sau te ajută să nu faci accidente cauzate de neatenție (2400 de euro), trapa panoramică automată (1700 de euro), Head-Up Display (1200 de euro), sistemul de infotainment COMAND Online (3000 de euro), farurile full-LED (1700 de euro), pachetul AMG de exterior (2800 de euro) sau pachetul de asistență la parcare (1.600 de euro).
Suma finală crește rapid dacă adăugăm și cele câteva zeci de opțiuni care costă sub 1000 de euro. De exemplu, nu v-aș sfătui să cumpărați mașina asta fără sistemul audio Burmester. Acesta costă doar 930 de euro, dar face toți banii.
Per total, GLC este unul dintre cele mai scumpe modele din segment la configurații egale cu modelele concurenței. Nu cel mai scump, pentru că există un SUV de segment mediu care sare peste toți la nivel de preț: noul Jaguar F-Pace, care costă în versiunea de bază cu peste 4000 de euro mai mult decât concurentul său de la Mercedes. La celălalt pol, Volvo XC60 D4 (diesel de 2.4 litri, integrală, automată) vine cu un preț cu 4000 de euro mai coborât, aceasta fiind de fapt una dintre explicațiile pentru care modelul suedez și-a adjudecat titlul la capitolul vnzări în acest segment în 2015.
Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.