Interior
La fel ca în multe alte cazuri întâlnite recent în zona premium, modul în care alegi să-ți configurezi viitorul GLC poate să facă diferența dintre o mașină cu un interior în care ambianța este impecabilă și una în care atmosfera are de suferit din cauza unor soluții nefericite.
Evident, linia generală pe care o regăsim pe GLC preia conceptul estetic și tehnologic de pe Clasa C, elementele de bază fiind regăsite în același format pe SUV-ul mărcii germane. Display-ul "plutitor", controller-ul rotativ și "valul de surf" format de forma touchpad-ului de pe consola centrală, poziția aeratoarelor, grafica instrumentarului de bord și forma butoanelor de pe planșă sunt tot atâtea elemente care îi vor face pe posesorii unui Clasa C să se simtă ca acasă în GLC.
Dacă veți merge însă pe mâna lui GLC, încercați să evitați cu prețul vieții plasticul negru lucios pe care-l veți putea comanda ca suprafață principală pe bord, pentru că e foarte posibil să aveți ceva bătăi de cap cu el. Și nu e vorba doar despre faptul că fiecare amprentă se va vedea instantaneu și va strica luciul nativ al bordului, ci și despre zgârieturile care erau deja vizibile și deranjante la doar 13.000 de kilometri, cât adunase mașina testată de noi. Din fericire, Mercedes are alternative, deci aveți de unde să alegeți.
Mi-au plăcut foarte mult scaunele mașinii, care sunt o încântare la drum lung. Nu am înțeles de ce nu am avut la dispoziție comenzi electrice complete pentru ele (adâncimea se reglează manual), mai ales că prețul la care se ridică mașina recomandă o soluție completă la acest capitol. În rest, modelul de test beneficia de un pachet estetic interior semnat de AMG, iar asta a însemnat că volanul, ornamentele din aluminiu și pedalierul au adus un plus de stil în habitaclu.
Am notat și faptul că butoanele așezate pe rândul orizontal inferior (NAVI, MEDIA, RADIO, TEL) scot un sunet ieftin atunci când sunt apăsate. La fel de adevărat e că rândul superior de butoane, dedicate sistemului de climatizare, e finisat plăcut și se află în cealaltă extremă a calității percepute.
Portbagajul lui GLC vine cu o capacitate de 505 litri. Sub media clasei, dar suficient pentru patru persoane care pleacă în vacanță, de exemplu. Mai ales că sub podeaua portbagajului există un spațiu suplimentar de depozitare (opțional, 140 de euro) oferit de lipsa unei roți de rezervă.
Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.