Mercedes-Benz GLC

2.2 Diesel Turbo (GLC220d) 170CP 4x4 Aut7

Interior

4.0

La fel ca în multe alte cazuri întâlnite recent în zona premium, modul în care alegi să-ți configurezi viitorul GLC poate să facă diferența dintre o mașină cu un interior în care ambianța este impecabilă și una în care atmosfera are de suferit din cauza unor soluții nefericite.

Evident, linia generală pe care o regăsim pe GLC preia conceptul estetic și tehnologic de pe Clasa C, elementele de bază fiind regăsite în același format pe SUV-ul mărcii germane. Display-ul "plutitor", controller-ul rotativ și "valul de surf" format de forma touchpad-ului de pe consola centrală, poziția aeratoarelor, grafica instrumentarului de bord și forma butoanelor de pe planșă sunt tot atâtea elemente care îi vor face pe posesorii unui Clasa C să se simtă ca acasă în GLC.

Dacă veți merge însă pe mâna lui GLC, încercați să evitați cu prețul vieții plasticul negru lucios pe care-l veți putea comanda ca suprafață principală pe bord, pentru că e foarte posibil să aveți ceva bătăi de cap cu el. Și nu e vorba doar despre faptul că fiecare amprentă se va vedea instantaneu și va strica luciul nativ al bordului, ci și despre zgârieturile care erau deja vizibile și deranjante la doar 13.000 de kilometri, cât adunase mașina testată de noi. Din fericire, Mercedes are alternative, deci aveți de unde să alegeți.

Mi-au plăcut foarte mult scaunele mașinii, care sunt o încântare la drum lung. Nu am înțeles de ce nu am avut la dispoziție comenzi electrice complete pentru ele (adâncimea se reglează manual), mai ales că prețul la care se ridică mașina recomandă o soluție completă la acest capitol. În rest, modelul de test beneficia de un pachet estetic interior semnat de AMG, iar asta a însemnat că volanul, ornamentele din aluminiu și pedalierul au adus un plus de stil în habitaclu. 

Am notat și faptul că butoanele așezate pe rândul orizontal inferior (NAVI, MEDIA, RADIO, TEL) scot un sunet ieftin atunci când sunt apăsate. La fel de adevărat e că rândul superior de butoane, dedicate sistemului de climatizare, e finisat plăcut și se află în cealaltă extremă a calității percepute. 

Portbagajul lui GLC vine cu o capacitate de 505 litri. Sub media clasei, dar suficient pentru patru persoane care pleacă în vacanță, de exemplu. Mai ales că sub podeaua portbagajului există un spațiu suplimentar de depozitare (opțional, 140 de euro) oferit de lipsa unei roți de rezervă.

  • Andy, joi, 28.04.2016 11:49

    Design interesant, insa oameni buni...la 70.000 plastic lucios si izolare fonica slaba? Sunt si modele de volum la 25.000 care folosesc materiale non-glossy si sunt antifonate bine.

  • yo, joi, 28.04.2016 11:52

    Era dotata cu Air Body Control? Merita investitia de 2.280 euro?

  • ioi, joi, 28.04.2016 12:16

    Ei tata, 70k euro pt un suv clasa medie???? si mai e si diesel. De banii astia iti luai un M3 si macar ai masina sport. Atunci un Porsche 911 turbo la 200k euro e chiar ieftin :PPP P.S. Vezi madalescule ca zic rau si de nemti???

  • Sam93, joi, 28.04.2016 12:18

    Mnezooo ma copii! Motorul asta ii de 2.1 litri, nu 2.2. De cand lumea ii stiut ca motorul de 2.1 de la Mercedes. Ce vi s-o sculat sa-l numiti 2.2?

  • Scorpionul.negru, joi, 28.04.2016 13:00

    L-am vazut in reprezentanta....pare ceva mai bine inchegat fata de GLK dar nu la 70 de mii. Mai mult de 50 de mii nu merita. Cu 70 de mii intri pe teritoriu Porsche-ului Macan care chiar face diferenta de 20 de mii.

  • Scorpionul.negru, joi, 28.04.2016 13:00

    L-am vazut in reprezentanta....pare ceva mai bine inchegat fata de GLK dar nu la 70 de mii. Mai mult de 50 de mii nu merita. Cu 70 de mii intri pe teritoriu Porsche-ului Macan care chiar merita diferenta de 20 de mii.

  • DanG, joi, 28.04.2016 15:02

    Pai nu trebuie configurata la 70.000. Trapa, Head-up display, sistem de evitare a accidentelor: astea pot fi scoase lejer de pe lista. Cu 50.000 iese ok masina, 45.000+ pachet AMG. Oricum, 1600 EURO sistemul de asistenta la parcare? What the actual fuck?

  • ScorpyonVAG, joi, 28.04.2016 20:47

    70.000 duba asta ?

  • rotila, vineri, 29.04.2016 09:14

    consider ca este suvul momentului pentru cei moderati. dar cv cu 9 trepte fie ea automata este o exagerare nejustificata . economia obtinuta din mentinerea motorului la turatie redusa se consuma in frecarile interne dintre multele pinioane si placi de ambreiaj. creste oarecum comfortul dar proportional cu pretul. in curand masina va avea mai multe trepte decatbicicleta. iar motorul ? sa asteptam proxima inlocuire a acestuia cu noul motor de 2.0 L.

  • r, vineri, 29.04.2016 09:25

    70.000 de steluțe prinse-n botul mașinii face diferența între șmenari și țărani. În rest un motor de vreo 10 ani (deci fiabil), un ecran mare bătut în cuie pe bord (deci lizibil) și un design normal și etern (deci cu roți faruri și stopuri). Vă urez să Pașteți fericiți că tot e sezonul.

  • anonim, vineri, 29.04.2016 11:32

    Nu te obliga nimeni sa ti-o configurezi la 70.000, cu un discount de bun simt poti sa o iei cu sub 50.000 cu toate chestiile de care chiar ai nevoie - fara fite inutile. Calificativul "zgomotos" pentru antifonare trebuie sa fie o gluma, detin masina (nu am luat-o fara sa conduc ce are concurenta) si e cea mai bine antifonata din clasa ei. @rotila, Mercedes-Benz a declarat ca se va opri la 9 trepte si ca nu are rost sa faca cutii cu mai multe rapoarte. Utilitatea celor 9 trepte o vei observa clar daca vei face un test drive care sa includa si traseu extraurban. Pe langa faptul ca schimba imperceptibil si foarte rapid (deci o acceleratie foarte confortabila dar fara sa pierzi vremea) ai si sanse mai mari sa ai o treapta ideala la o viteza anume in care sa mergi. Pe langa asta treptele 8, 9 fiind foarte lungi poti sa mergi constant si sa nu auzi efectiv motorul (datorita faptului ca e mai rafinat decat pe fostul GLK dar e si masina mult mai bine antifonata) gen mers constant la 120 km/h la 1500 RPM (il ajuta si cuplul maxim de 500Nm, nu se simte subturat-chinuit motorul la turatiile astea).

  • roco, vineri, 29.04.2016 13:02

    @DanG sistemul de asistenta la parcare este 360 de euro.Cel putin asa scrie in congiguratorul de pe site-ul de la mercedes.ro

  • DanG, vineri, 29.04.2016 15:12

    @roco Inseamna ca la 1600 de EURO e sistemul care parcheaza masina de unu singur. Se poate taia de pe lista :)