Interior
Comparativ cu un GLB, interiorul lui EQB nu este diferit. Designul este identic, materialele de aceeași calitate, iar asamblarea la standardele cu care ne-a obișnuit Mercedes-Benz de-a lungul timpului.
Avem în continuare elemente frumoase care ne atrag privirea. Gurile de ventilație circulare, decorate cu iluminare ambientală, creează un efect aparte noaptea și atrag atenția. Din păcate, plasticul negru și lucios în care sunt îmbrăcate va atrage și alte lucruri, precum praful și amprentele.
Materialele din partea superioară sunt admirabile, planșa de bord este moale, însă imediat ce cobori mâna o să fii dezamăgit. Plasticul e tare și neprietenos. Inclusiv pe consola centrală și în jurul cotierei. Sunt suficiente spații de depozitare la nivelul portierelor față și spate, cotiera este și ea generoasă, iar spațiul pentru telefonul mobil este bine gândit și vine cu încărcare prin inducție (una chiar foarte eficientă).
Pe locurile din spate o să fii uimit de spațiul disponibil pentru picioare. Este uriaș. Mai ales pentru un model compact. Este rezultatul celor 10 centimetri în plus câștigați de GLB la nivelul ampatamentului, comparativ cu Clasa B.
Ai o banchetă care poate glisa pe o distanță de 14 centimetri pentru a garanta mai mult loc în portbagaj. Aici, capacitatea maximă este de 570 de litri. E chiar mai mult decât ce oferă Mercedes-Benz GLC, nu mai vorbesc de alte modele din segment. De exemplu, BMW iX1 pretinde că poate înghiți până la 490 de litri în această zonă, în timp ce Jaguar I-Pace are doar 505 litri la dispoziție, cu Audi Q4 ajungând pe treapta doi a podiumului cu 520 de litri.
Trucul care îl separă pe EQB de restul plutonului însă este faptul că poate fi configurat, opțional, cu 7 locuri, sacrificând locul din portbagaj în acest fel. Pentru cei care își doresc o astfel de configurație, trebuie spus că pe ultimul rând de scaune nu pot călători decât copii sau adulți mai mici de înălțime. Și destul de subțirei.
De altfel, Mercedes-Benz susține, cu mult optimism, că înălțimea maximă a celor care pot călători acolo este de 1.68 metri. E nevoie de compromisuri și din partea celor de pe al doilea rând de scaune, care trebuie să gliseze bancheta în față. Cu toate cele 7 locuri ridicate, portbagajul devine unul foarte mic, de numai 170 de litri.
Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...