Performante
Unul dintre punctele forte ale mașinilor electrice a fost mereu capacitatea de accelerare de la 0 la 100 km/h. Chiar dacă acest aspect ar trebui să fie relevant pentru o mașină electrică cum este relevant consumul pentru un Ferrari, mulți consideră că senzațiile tari oferite de cuplul maxim disponibil instantaneu reprezintă un avantaj al electricelor. Așa că toată lumea este obligată să joace după o regulă foarte puțin relevantă în viața reală, dar bună la imagine.
În cazul lui EQB, accelerația 0-100 km/h are loc în 8 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h. Rivalii sunt mai rapizi, cu excepția lui Audi Q4 e-Tron 40, care, cu ai săi 204 CP, are nevoie de 8.5 secunde pentru a atinge viteza de referință. Cel mai rapid SUV al grupului de electrice de acest gabarit este Jaguar I-Pace, care coboară la 4.8 secunde pentru 0-100 km/h. Acesta are și cea mai mare viteză maximă, adică 200 km/h. E drept, vorbim de 400 CP.
Oricum ar fi, de notat că vorbim de timpi de accelerație demni de zona sportivă a compactelor, în ciuda faptului că mașinile astea au un gabarit net superior.
Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...