Consum
Conform celor de la Mercedes-Benz, între cele două punți avem o baterie, care vine standard pe toate cele trei modele disponibile la vânzare în România. Are o capacitate de 66.5 kWh net. Aceasta ar trebui să ofere unui model precum EQB 300 4Matic o autonomie de până la 420 de kilometri, conform estimărilor oficiale.
Ei bine, această valoare este una maximală, nicidecum una garantată pentru orice tip de mers și, mai ales, condiții meteorologice. Testul efectuat de subsemnatul a evidențiat câteva diferențe. Prin oraș, Mercedes-Benz EQB a consumat aproximativ 20 kWh/100 kilometri, estimarea mea fiind că, în acest ritm, autonomia maximă se situează în jurul valorii de 330 de kilometri.
Scoate-l pe EQB din București și du-l pe un drum național precum DN1, iar cifrele se îmbunătățesc: 17 kWh/100 kilometri indica computerul de bord al mașinii după ce am ajuns la Ploiești, echivalentul unei posibile autonomii maxime de 390 de kilometri. Nu e rău deloc, dar trebuie să țineți cont de faptul că am condus tot drumul regulamentar, respectând limita de 70 km/h din interiorul localităților și 100 de km/h în afara lor.
Pe autostradă, la 130 km/h, lucrurile au degenerat, așa cum mă și așteptam, consumul urcând la 21 kWh/100 kilometri, respectiv o autonomie de circa 285 kilometri în acest stil de mers. E important să menționez și faptul că temperatura exterioară a fost aproape ideală, cu o medie de circa 21 de grade ?Celsius.
În ceea ce privește încărcarea, lucrurile stau destul de simplu: o poți face cu o varietate de încărcătoare, de la 11 kW la stații AC, până la un maxim de 113 kW la stații DC. Din păcate nu avem la dispoziție posibilitatea de a încărca cu 22 kW. Timpul de încărcare variază de la 7 ore (pe 11 kW), la 29 de minute pentru 80% din capacitate (la 113 kW).
Rivalii lui EQB vin de la companii care se duelează cu Mercedes în mod tradițional, dar va mai dura ceva până vom vedea un portofoliu robust în segmentul SUV-urilor electrice compacte. Recent, BMW a lansat iX1, un rival pentru EQB, care va fi disponibil la debut într-o singură configurație: xDrive30. Acesta va avea 313 CP, tracțiune integrală și o autonomie de 413 kilometri, nu foarte departe de rivalul din Stuttgart.
Un alt rival premium electric compact este Jaguar I-Pace, disponibil într-o singură versiune, respectiv EV400 cu 400 CP și o baterie de 84.7 kWh. Autonomia modelului britanic este estimată la un maxim de 470 km.
Și Audi Q4 ar putea fi considerat un rival pentru propunerea celor de la Mercedes-Benz. Cea mai apropiată de EQB 300 4Matic, conform configuratorului Audi, este Q4 e-tron 40, cu bateria sa de 76.6 kWh și autonomie estimată la 447 km.
Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...