Motor / Transmisie
Dacă GLB, modelul pe care este bazat EQB, este disponibil cu o varietate de propulsoare termice sub capotă, în cazul versiunii electrice lucrurile sunt un pic mai simple. Ai la dispoziție trei versiuni de motorizare, dintre care două cu tracțiune integrală și una cu tracțiune față. În funcție de alegerea ta, poți avea 190, 228 sau 292 CP. Mai exact, versiunile EQB 250, 300 4Matic sau 350 4Matic.
Noi am avut la dispoziție versiunea intermediară. Iar cu 228 CP și 390 Nm cuplu, distribuiți de două motoare electrice, unul pentru fiecare punte, nu ai putea spune că ai cu adevărat nevoie de mai mult. Transmiterea resurselor către asfalt se face de către o cutie de viteze cu o singură treaptă, așa cum ne-am obișnuit de-a lungul timpului pe majoritatea modelelor electrice.
Deși vorbim de o mașină destul de grea (2.100 kilograme) nivelul de putere s-a dovedit de ajuns pentru majoritatea situațiilor. Faptul că primești tot cuplul de la prima mișcare a motorului electric ajută și mai mult și îți dă impresia că mașina nu e doar mai puternică decât în realitate, dar și mai rapidă.
În majoritatea situațiilor, pentru economisirea fiecărui electron posibil, mașina va rula folosind doar motorul electric de pe puntea spate, motorul de pe puntea față fiind activat doar în caz de nevoie. Modul Sport activează ambele motoare pentru a livra toate resursele în orice moment și schimbă destul de mult și răspunsul pedalei de accelerație.
O ultimă mențiune aici ar fi și funcționalitatea padelelor din spatele volanului, padele care îți permit să reglezi din mers nivelul de frânare regenerativă al mașinii. Modificarea acestuia se va face observată în instrumentarul de bord unde un indicator îți va arăta pragul setat. "D-" înseamnă că lucrezi în mod semi-regenerativ, în timp ce "D--" activează implicit stopurile atunci când lucrează, pentru că decelerarea e destul de agresivă și rapidă. E suficient să ridici piciorul din accelerație și deja creezi panică în spate.
Însă, scopul scuză mijloacele: cu cât mai abruptă este frânarea, cu atât mai mare e energia recuperată și stocată ulterior în pachetul de baterii.
Chiar daca nu este la fel de luxos as spune ca (si) modelul SKODA Enyaq Coupe i-ar fi un concurent de seama: - portbagaj 570 litri; - garda la sol 18,6 cm; - autonomie intre 416-544 km WLTP. Nu stim inca pretul acestuia (in Romania) dar este posibil sa porneasca de la cca. 45-47.000 € ...