Tehnologie

5.0

Având în vedere faptul că platforma tehnică este preluată de la Clasa E, noul Mercedes-CLS s-a orientat spre fratele mai mare, Clasa S, când a fost vorba de tehnologiile de la bord. O mișcare naturală și logică în contextul în care prețul de achiziție al acestei mașini sare mai degrabă spre S decât spre E.

Ai la dispoziție trucuri care se regăseau doar pe S-Class în 2018, atunci când această generație CLS a fost lansată. De exemplu, în meniul sistemului multimedia MBUX vei găsi pachetul opțional Energizing. Acesta combină setările climatizării, ale odorizantului , ale scaunelor (încălzire, ventilație, masaj), ale volanului (încălzire), al iluminării ambientale și al muzicii pentru a crea o atmosferă relaxantă sau dinamică, în funcție de nevoile celui de la volan. Opțiunile disponibile sunt Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort și Training, deci germanii încearcă să acopere majoritatea stărilor.

La nivelul siguranței, CLS împrumută de la fratele mai mare Clasa S toate sistemele tehnologice de asistență ale șoferului (Driving Assistance Package) sau de confort (faza lungă Ultra Range, farurile Multibeam LED).

Există, și părți mai puțin bune, cum ar fi modul de interacționare cu cele două display-uri de 12.3 inch, cu ajutorul celor două zone touch de pe volan. Practic, pe fiecare spiță a volanului ai butoane „capacitive”, unul pentru fiecare ecran. Acestea sunt greu de folosit, cel puțin pentru mine, și aș fi preferat oricând un sistem cu butoane clasice, care să nu îmi distragă atât de mult atenția de la trafic.

Chiar dacă mulți dintre cei care se opun digitalizării masive vor strâmba din nas la vederea "planșei" de la interior, calitatea grafică a celor două ecrane este impecabilă. Evident, Mercedes-Benz oferă în pachetul său multimedia și opțiunea conectării telefoanelor prin Apple CarPlay sau Android Auto, în cazul în care vreun client vrea să simtă ceva o atmosferă familiară. Surprinzător a fost totuși faptul că acestea nu sunt afișate pe toată lățimea ecranului central.

Dispariția rotiței de pe consola centrală e de aplaudat, dar nici trackpad-ul care i-a luat locul nu se descurcă foarte bine. Cel mai ușor va fi să folosești ecranul sistemului MBUX direct, tactil.

  • Joe, joi, 12.10.2023 10:31

    La cum arata interiorul, exteriorul m i se pare penibil de simplist... parca tot prima generatie imi place cel mai mult.

  • @Joe, joi, 12.10.2023 13:41

    eu n-as zice simplist, ci mai degraba de un lux curat, ca totusi e o masina complexa, sofisticata si supercalitativa. partea mai putin buna, pentru care a si picat in dizgratie, e forma, care nu o mai ajuta in contextul actual al preferintelor clientilor si care o fac si sa aiba de suferit mult la partea practica si la usurinta in utilizarea zilnica, mai ales raportat la dimensiunile exterioare mari.

  • CLS, joi, 12.10.2023 19:04

    Una din cele mai bune masini de pe piata. Fiecare generatie, la vremea ei, a fost top of the class.

  • Ghiorghi, joi, 12.10.2023 19:30

    Sunt curios sa vad acei tineri care au 95 000 EUR pt asa o masina, si mai ales cati sunt la numar

  • Trilulilu, vineri, 13.10.2023 05:10

    Prima generație a fost și este cea mai frumoasă de departe. Actualizările ulterioare n-au adus absolut nimic caracterului, ba din contră