Mazda Mazda MX-30

Design

4.5

În luna noiembrie s-au împlinit 10 ani de când Mazda introducea filozofia de design Kodo Soul of Motion. Iar toate modelele japonezilor produse în ultimul deceniu s-au bazat pe acest curent, inclusiv MX-30.

Spre deosebire de restul gamei SUV, modelul electric plusează cu o serie de elemente estetice speciale. Grila frontală este mult mai mică, caroseria este disponibilă în trei nuanțe (pentru a scoate în evidență caracterul dinamic), iar portierele spate sunt inspirate de cele ale lui RX-8. Cârcotașii vor spune că și BMW i3 are același timp de portiere, însă RX-8 stârnea imaginația celor mici înainte ca electricele să înceapă să circule pe străzi.

Per total, MX-30 reușește să atragă atenția celor din jur, însă nu o face într-un mod ostentantiv, liniile lui CX-30 putând fi confudante cu ușurință cu cele ale SUV-ului electric. 

  • mazda fan, joi, 26.11.2020 15:39

    aboradrea mazda pentru electrice nu e rea deloc. chiar daca autonomia pare mica, bateria se si incarca repede, iar masina ramane usoara. dpmdv pare o oferta buna!

  • Ics, joi, 26.11.2020 20:54

    Media de condus pe zi e de 50 de km. Dar soferul nu conduce media in fiecare zi. O zi 10 km, o zi 250. Asta inseamna medie. Consumul e enorm la ce baterie mica are. Masini gen id3 sau kona au consum mai mic cu baterie dubla. O sa se vanda ca honda electrica cu 200 km autonomie. Adica deloc. Se cam duce in cap marca asta.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 10:06

    #ics: nu se duce, cel putin nu din cauza porcariilor cu baterii. Reprezentantii Mazda au zis din start ca nu sunt deloc incantati de isteria cu masinutze cu baterii. Dar nu au avut ce face, presiunea din presa de profil + presiunea taxelor si reglementarilor obscene din EU i-au obligat sa aiba si ei in portofoliu asa ceva. Dar Mazda sunt masini extrem de bune si mai ales de fiabile. Ies pe primul loc la Consumer Reports deja de ani de zile. Deci nu vor muri ei din asta, si nici noi de altfel :)