Mazda Mazda MX-30

Tehnologie

4.5

În ceea ce privește sistemele moderne, Mazda MX-30 propune aceleași tehnologii pe care deja le cunoaștem de pe restul modelelor noi din gamă. Astfel, în spatele volanului se află instrumentarul de bord mixt cu display de 7 inch. Deși acesta nu poate fi personalizat într-un mod extrem, informațiile oferite sunt afișate clar și simplu. În plus, datele pot fi dublate și de head-up display-ul cu claritate bună a imaginii.

În partea superioară a planșei de bord se află ecranul de 8.8 inch care comunică cu ocupanții prin intermediul sistemului de infotainment. Nu are funcții tactile, dar reacțiile sistemului multimedia sunt rapide. Meniul este simplu, ușor de înțeles și nu necesită un timp îndelungat de acomodare. La fel ca în cazul multor modele noi, sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Așa cum am menționat în dreptul capitolului dedicat interiorului, MX-30 este primul model european Mazda cu ecran tactil pentru controlul sistemului de climatizare. Este simplu de utilizat, iar pe marginile acestuia se află și câteva butoane fizice. Fiecare atingere este răsplătită printr-un sunet specific care confirmă faptul că sistemul a preluat comanda.

Alături de aceste elemente moderne, Mazda a pregătit și un arsenal de sisteme de siguranță, tehnologii pe care le-am amintit în dreptul capitolului dedicat.

  • mazda fan, joi, 26.11.2020 15:39

    aboradrea mazda pentru electrice nu e rea deloc. chiar daca autonomia pare mica, bateria se si incarca repede, iar masina ramane usoara. dpmdv pare o oferta buna!

  • Ics, joi, 26.11.2020 20:54

    Media de condus pe zi e de 50 de km. Dar soferul nu conduce media in fiecare zi. O zi 10 km, o zi 250. Asta inseamna medie. Consumul e enorm la ce baterie mica are. Masini gen id3 sau kona au consum mai mic cu baterie dubla. O sa se vanda ca honda electrica cu 200 km autonomie. Adica deloc. Se cam duce in cap marca asta.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 10:06

    #ics: nu se duce, cel putin nu din cauza porcariilor cu baterii. Reprezentantii Mazda au zis din start ca nu sunt deloc incantati de isteria cu masinutze cu baterii. Dar nu au avut ce face, presiunea din presa de profil + presiunea taxelor si reglementarilor obscene din EU i-au obligat sa aiba si ei in portofoliu asa ceva. Dar Mazda sunt masini extrem de bune si mai ales de fiabile. Ies pe primul loc la Consumer Reports deja de ani de zile. Deci nu vor muri ei din asta, si nici noi de altfel :)