Mazda Mazda MX-30

4.1
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai, joi, 26 noiembrie

Începuturi

În urmă cu un an, Mazda pășea pentru prima dată în segmentul modelelor electrice de serie. Reprezentantul producătorului japonez s-a numit MX-30 și a luat forma unui SUV de clasă compactă cu un design croit pornind de la filozofia Kodo Soul of Motion și presărat cu elemente care te trimit la istoria de 100 de ani a companiei japoneze.

Piața vehiculelor electrice s-a dezvoltat într-un ritm rapid în ultimii doi ani. Producătorii cu vechime au introdus modele cu propulsie electrică, autonomia oferită a crescut, iar tehnologiile folosite s-au extins.

Cu toate acestea, Mazda a ales ca MX-30 să nu fie doar un model electric și atât. Oficialii au spus de fiecare dată că marea provocare a companiei constă în limitarea emisiilor de dioxid de carbon pe toată durata de viață a mașinii, motiv pentru care japonezii cred într-o gamă completă de lucruri care trebuie făcute. Niponii nu au vrut să producă o mașină electrică cu o baterie imensă la bord, pentru că aceasta produce o cantitate mare de CO2 la nivelul perioadei de exploatare, are costuri ridicate și este grea, afectând astfel caracteristicile modelelor pe care eram obișnuiți să le întâlnim în portofoliul Mazda.

Așa a luat naștere un SUV compact cu o baterie de 35.5 kWh și un motor electric cu 143 de cai putere.

  • mazda fan, joi, 26.11.2020 15:39

    aboradrea mazda pentru electrice nu e rea deloc. chiar daca autonomia pare mica, bateria se si incarca repede, iar masina ramane usoara. dpmdv pare o oferta buna!

  • Ics, joi, 26.11.2020 20:54

    Media de condus pe zi e de 50 de km. Dar soferul nu conduce media in fiecare zi. O zi 10 km, o zi 250. Asta inseamna medie. Consumul e enorm la ce baterie mica are. Masini gen id3 sau kona au consum mai mic cu baterie dubla. O sa se vanda ca honda electrica cu 200 km autonomie. Adica deloc. Se cam duce in cap marca asta.

  • PMC, vineri, 27.11.2020 10:06

    #ics: nu se duce, cel putin nu din cauza porcariilor cu baterii. Reprezentantii Mazda au zis din start ca nu sunt deloc incantati de isteria cu masinutze cu baterii. Dar nu au avut ce face, presiunea din presa de profil + presiunea taxelor si reglementarilor obscene din EU i-au obligat sa aiba si ei in portofoliu asa ceva. Dar Mazda sunt masini extrem de bune si mai ales de fiabile. Ies pe primul loc la Consumer Reports deja de ani de zile. Deci nu vor muri ei din asta, si nici noi de altfel :)