Mazda CX-5

2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus

Interior

4.5

Mazda rămâne un constructor cu aspirații premium. Știu că vor exista și cârcotași care nu sunt de acord cu acest lucru, însă în grupul constructorilor de volum Mazda reușește să iasă cel mai bine în evidență atunci când vine vorba de calitatea percepută a materialelor de la interior.

În versiunea de echipare Takumi Plus, Mazda CX-5 va fi echipată cu scaune extrem de confortabile îmbrăcate în Nappa. De asemenea, în echiparea standard vei primi scaune față încălzite și ventilate, în timp ce pasagerii din spate se vor bucura în anotimpul rece de bancheta încălzită.

Materialele folosite de japonezi sunt moi și plăcute la atingere, singurele zone cu adevărat deranjante fiind cele din dreptul suporturilor pentru pahare. Inserțiile oferite la nivelul planșei de bord sunt finisate plăcut și completează atmosfera calmă de la interior.

Obiectele vor putea fi depozitate atât pe fețele ușilor, cât și în cotieră, în timp ce telefonul mobil dispune de o zonă specială. Instrumentarul de bord este unul mixt care îmbină un display și o serie de ceasuri clasice. În centrul planșei de bord se află ecranul de 7 inch al sistemului de infotainment. Rămân la părerea că japonezii puteau integra mult mai plăcut acel ecran, evitând astfel soluția actuală, cu display-ul cocoțat deasupra consolei centrale. Spațiul interior este generos și în dreptul locurilor din spate.

Am lăsat la final izolarea habitaclului. Deși sub capotă se află un diesel al cărui ronțățit specific îl poți recunoaște ușor, zgomotul acestuia pătrunde cu greu în interior. Totuși, la viteze mai mari, zgomotul de vânt la rulare ar putea să-ți strice starea de meditație.

  • Adrian M, vineri, 11.10.2019 11:15

    Superba ca aspect, cuplu motor peste medie insa acceleratia cam dezamageste.

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 11:23

    in primul rand masina este foarte frumoasa! insa nu stiu de ce insista cu motorul de 2.2 si nu il inlocuiesc cu unul de 2.0 pt a avea taxe mult mai reduse atat pt ei cat si pt cumparator. iar 10% in oras consum pt un diesel este cam mult, avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe SUV -uri hybride care consuma maxim 7 in oras si nici nu mai poluezi si platesti si taxe mult mai mici.

  • vianu, vineri, 11.10.2019 11:50

    din cate stiu grosul vanzarilor CX5 il face Australia, piata europeana fiind doar o anexa la capitolul vanzari. Asta ar fi motivul mentinerii motorului de 2.2L

  • @AM, vineri, 11.10.2019 14:30

    Ce cauta in acelasi segment CX-30?

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 14:49

    @vianu - face sens, mersi pt raspuns! asta desi piata europeana nu este si nu va fi vreodata de neglijat. dar stiu cei de la Mazda mai bine ca mine cum sa isi faca marketingul

  • Gabi, vineri, 11.10.2019 15:22

    Eu astept faceliftul acestui model lansat in 2017 si motorul SkyActive-X. Poate au loc ambele in 2020.

  • Andrei, vineri, 11.10.2019 15:24

    40000 euro, pentru o Mazda cu spatiu interior cat al unei compacte si cu 10 secunde pana la suta. Enorm. PS Sistemul audio Bose e slabut, nu are puterea, si nici gama dinamica a concurentei (Dynaudio)

  • Nuconteaza, vineri, 11.10.2019 16:49

    Ma uit pe acest site pentru a fi la curent cu comentariile unora care s-au plimbat cu aceste masini. Ma amuza teribil toti cei care "palavragesc" pe seama unor imagini. Cel mai tare este "KIROTRACTOR", care conduce un Suzuki.

  • Valius, sâmbătă, 12.10.2019 07:22

    Grosul vanzarilor asa este, il face Australia si America, Asia. Acolo taxele nu sunt asa mari, pretul carburantilor nu e asa mare. In Australia si America motoarele de drujba nu au ce cauta.

  • Tudor, duminică, 13.10.2019 10:51

    Bine ca nu aveti un test drive cu noul Peugeot 3008 1.6 PureTech EAT 8, dar aveti cinci cu Mazda CX-5...

  • mog, luni, 14.10.2019 11:31

    eu am de 7 luni mazda 6 break in aceeasi echipare, acelasi motor si cutie automata plus 4x4, cam tot ce s a zis in articol e adevarat consum sub 9 in oras nu am vazut pana acum (in weekend am intre 9 si 10) dar servici-casa zilnic scot intre 11 si 14 (depinde de vreme, aglomeratie etc) nu am mai avut diesel pana acum, dar imi place combinatia motor+cutie, trage bine, are cuplul f bun la 2000rpm (cutia schimba fix la 2000 cand nu calci pedala tare si mereu esti in cuplu) am si padele pe volan eu sunt super multumit si incantat de masina, puteam in aceeasi bani sa mi iau superb sau mondeo, cam cu aceelasi dotari, mi a placut mult mai mult mazda. nu mi se pare scumpa pt ce ofera, e cam la acelasi nivel cu concurenta