Mazda CX-5

2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus

Performante

3.5

Deși motorul de 2.2 litri diesel a primit mici modificări și oferă ceva mai multe resurse, accelerația de la 0 la 100 km/h este mai lentă cu 0.1 secunde (9.6 secunde) comparativ cu vechea versiune. În schimb, viteza maximă a crescut de la 206 km/h la 208 km/h, o îmbunătățire greu de sesizat chiar și dacă vei avea de gând să "alergi" SUV-ul japonezilor pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania.

Dacă în materie de consum niponul a reușit să vină cu perfromanțe de top, în cazul sprintului 0-100 km/h, CX-5 se află undeva la mijlocul plutonului. Cel mai agil este Volkswagen Tiguan, cu 7.9 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce Tucson facelift și Kodiaq reușesc și ele performanțe mai bune decât CX-5. De cealaltă parte a baricadei se află Ford Kuga și Nissan X-Trail, cu 10 secunde pentru repriza 0-100 km/h.

În ceea ce privește viteza maximă, niponul prinde un loc trei în urma lui Tiguan (212 km/h) și a lui Kodiaq (209 km/h).

  • Adrian M, vineri, 11.10.2019 11:15

    Superba ca aspect, cuplu motor peste medie insa acceleratia cam dezamageste.

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 11:23

    in primul rand masina este foarte frumoasa! insa nu stiu de ce insista cu motorul de 2.2 si nu il inlocuiesc cu unul de 2.0 pt a avea taxe mult mai reduse atat pt ei cat si pt cumparator. iar 10% in oras consum pt un diesel este cam mult, avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe SUV -uri hybride care consuma maxim 7 in oras si nici nu mai poluezi si platesti si taxe mult mai mici.

  • vianu, vineri, 11.10.2019 11:50

    din cate stiu grosul vanzarilor CX5 il face Australia, piata europeana fiind doar o anexa la capitolul vanzari. Asta ar fi motivul mentinerii motorului de 2.2L

  • @AM, vineri, 11.10.2019 14:30

    Ce cauta in acelasi segment CX-30?

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 14:49

    @vianu - face sens, mersi pt raspuns! asta desi piata europeana nu este si nu va fi vreodata de neglijat. dar stiu cei de la Mazda mai bine ca mine cum sa isi faca marketingul

  • Gabi, vineri, 11.10.2019 15:22

    Eu astept faceliftul acestui model lansat in 2017 si motorul SkyActive-X. Poate au loc ambele in 2020.

  • Andrei, vineri, 11.10.2019 15:24

    40000 euro, pentru o Mazda cu spatiu interior cat al unei compacte si cu 10 secunde pana la suta. Enorm. PS Sistemul audio Bose e slabut, nu are puterea, si nici gama dinamica a concurentei (Dynaudio)

  • Nuconteaza, vineri, 11.10.2019 16:49

    Ma uit pe acest site pentru a fi la curent cu comentariile unora care s-au plimbat cu aceste masini. Ma amuza teribil toti cei care "palavragesc" pe seama unor imagini. Cel mai tare este "KIROTRACTOR", care conduce un Suzuki.

  • Valius, sâmbătă, 12.10.2019 07:22

    Grosul vanzarilor asa este, il face Australia si America, Asia. Acolo taxele nu sunt asa mari, pretul carburantilor nu e asa mare. In Australia si America motoarele de drujba nu au ce cauta.

  • Tudor, duminică, 13.10.2019 10:51

    Bine ca nu aveti un test drive cu noul Peugeot 3008 1.6 PureTech EAT 8, dar aveti cinci cu Mazda CX-5...

  • mog, luni, 14.10.2019 11:31

    eu am de 7 luni mazda 6 break in aceeasi echipare, acelasi motor si cutie automata plus 4x4, cam tot ce s a zis in articol e adevarat consum sub 9 in oras nu am vazut pana acum (in weekend am intre 9 si 10) dar servici-casa zilnic scot intre 11 si 14 (depinde de vreme, aglomeratie etc) nu am mai avut diesel pana acum, dar imi place combinatia motor+cutie, trage bine, are cuplul f bun la 2000rpm (cutia schimba fix la 2000 cand nu calci pedala tare si mereu esti in cuplu) am si padele pe volan eu sunt super multumit si incantat de masina, puteam in aceeasi bani sa mi iau superb sau mondeo, cam cu aceelasi dotari, mi a placut mult mai mult mazda. nu mi se pare scumpa pt ce ofera, e cam la acelasi nivel cu concurenta