4.1
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, marţi, 5 aprilie

Mai aproape de lumea dezlănțuită

Unele mărci au tras proverbialul „băț scurt” atunci când s-a ajuns la discuția despre hibridizare sau electrificare. E greu să îți închipui anumite modele rulând pe orice altceva în afară de benzină sau, uneori, motorină. Chiar și așa, producătorii nu mai au de ales în ziua de azi și trebuie să se adapteze, sau să își înfrunte destinul.

Unul dintre aceste branduri este, fără îndoială, Jeep. Creat în urma celui mai mare război din istoria omenirii, ca un răspuns la o nevoie punctuală de mobilitate pe front, brandul american și-a clădit o anumită reputație de-a lungul timpului. Exact ca Willys atunci când își făcea apariția pe câmpul de luptă.

Ironia sorții a făcut ca Jeep să își clădească reputația pe pământ european, deși a fost adus la viață de partea cealaltă a oceanului Atlantic. Tot aici, Jeep avea să se reinventeze odată cu fuziunea dintre Chrysler și Fiat. Așa au luat naștere unele modele „europenizate” precum Renegade sau Compass, primul fiind cea mai accesibilă opțiune pentru cei care își doreau să intre în familia Jeep.

Construit pe aceeași platformă cu unele produse Fiat, mulți au strâmbat din nas la ideea de a conduce un Jeep cu subansamble de 500X, dar puștiul teribilist al companiei americane s-a încăpățânat să rămână pe piață.

Acum, în zorii erei electrificate, s-a transformat încă o dată, oferind clienților și o opțiune plug-in hybrid, pe care am luat-o și noi la ochi. Am fost curioși să vedem cum transformă hibridizarea caracterul unei mașini care vrea să te ducă „departe de lumea dezlănțuită”. Te aduce cumva mai aproape de lumea dezlănțuită?

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE 

  • adig01, miercuri, 06.04.2022 08:17

    50.000 euro? Pe bune? La banii astia iti cumperi mazda cx-60 versiunea de baza.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 08:54

    ''Pe autostradă, la viteze în jurul valorii de 130 km/h, consumul afișat de computerul de bord a stagnat în jurul valorii de 10 l/100 kilometri, de așteptat din moment ce versiunea PHEV nu mai beneficiază de ajutorul motorului electric la astfel de viteze.'' 10/ 100 la viteza de 130 km/h??? Asta e progres? Unde s-a ajuns, cand te gandesti ca au fost masini diesel care la 130 consumau 5/ 100, absolut penibil.

  • eu, miercuri, 06.04.2022 12:30

    auzi la ei ... autonomie de 310 km. astia le fac special sa para ca alea electrice au autonomie mai mare...

  • @serif, miercuri, 06.04.2022 13:01

    pt cine merge des pe autostrada exista in continuare masini care consuma 5. masina asta, ca orice PHEV e foarte buna pentru cine o foloseste in scopul pt care a fost creata. nu esti tu in masura sa evaluezi progresul. plus ca ai o impresie gresita cum ca ce ti se potriveste tie automat merge si la altii... da jos ochelarii de cal, suntem diferiti si avem nevoie diferite, nu mai fi taliban.

  • Seriff, miercuri, 06.04.2022 13:32

    Pai sunt in masura sa evoluez progresul, pentru ca aceste masini nu se mai gasesc diesel si sunt phev cu emblema ECO, nu sunt de fapt Eco, sunt niste masini foarte grele care consuma si curent si o gramada de benzina, e o minciuna imensa cu ele, mai costa si 50.000 euro, orice om e interesat de consumul masinii la drum lung, ca doar nu isi ia masina sa se duca la lidl sa ia paine cu ea, pentru aia exista bicicleta.

  • Snow, luni, 11.04.2022 12:47

    Abilitati de off-road unice in segment ? Pe bune ? Ati testat daca si cum merge 4x4 ? Incercati sa urcati cu ea macar la cabana Ciucas si vorbiti-ne apoi de 'abilitatile de off-road'. Si Tiguanu' se lauda cu 200 mm garda la sol da' cand o masori nu ies de cat vreo 180 mm ... Ati masurat cei 201 mm ? Ceva scuturi metalice are pe dedesubt ? Blocheaza ceva diferentiale ? 310 km autonomie ??? Si ce faci cand se descarca bateria ? ramai in 'off-road' cu o masina grea si doar cu tractiune fata ? Daca vreti s-o 'pozitionati' dpdv off-road comparati-o cu un Duster 4x4 si vedeti ce iese ! Pretul Jeep-ului e dublu da' macar dimensiunile sunt asemenatoare ...

  • PMC, joi, 14.04.2022 09:22

    Masina asta e un anti-produs. Cine da 48.000 pe o asemenea masina e plecat cu vaca la pascut. Pur si simplu masinile astea iti ofera cel mai bun motiv sa nu iti mai iei masina decat second hand si sa astepti o generatie de oameni normali care sa ii mature pe nenorocitii care au produs tot ce se intampla acum in lume.

  • Alex, duminică, 24.04.2022 04:17

    Voi chir ati testat masina asta?