Jeep Compass

2.0 Diesel Turbo (Multijet II) 170CP 4x4 Aut9 Limited

Calitate / Pret

2.5

Jeep a avut întotdeauna o poziționare intermediară: undeva între segmentul premium și cel de volum. La fel se întâmplă și cu noul Compass. SUV-ul compact are un preț de pornire destul de ridicat, 23.200 de euro, dar vine disponibil cu o motorizare de bază puternică: 1.4 benzină de 140 de cai putere.

Versiunea testată de noi are un preț de pornire de 34.500 de euro, la care se mai pot adăuga și opționalele dorite.

Rivalii din segment se poziționează astfel: Ford Kuga 2.0 diesel de 180 de cai, cu automată și 4x4, precum și cu nivelul de echipare ST-Line este ceva mai ieftin la 32.300 de euro. Hyundai Tucson se apropie destul de mult de Jeep în versiunea diesel de 185 de cai putere, cu 4x4 și automată: 33.500 de euro. Însă nivelul de echipare este mai generos decât cel al lui Jeep.

Știm deja că Sportage este una dintre cele mai accesibile soluții din segment, deci nu trebuie să ne mire că o versiune comparabilă costă 28.600 de euro. Și Seat Ateca este mai ieftin alături de motorul TDI de 190 de cai putere, cu 4x4, DSG și echipare Xcellence (32.500 de euro).

Skoda Karoq și dieselul său de 150 de cai putere e și mai ieftin, la doar 29.300 de euro. Chiar și Volkswagen Tiguan cu 150 de cai putere, 4x4, DSG și echiparea Highline este mai accesibil, la 33.500 de euro.

Singurele mașini mai scumpe sunt Mazda CX-5 și Land Rover Discovery Sport, acesta din urmă fiind mai piperat chiar și cu 5000 de euro.

  • Cyrus, marţi, 20.03.2018 12:29

    Codas la toate capitolele

  • adi, marţi, 20.03.2018 13:23

    nu-mi place masina. nu este deloc atractiva ca aspect. acum depinde si ce te intereseaza, dar sunt de acord cu automarket. prea scump pt ce ofera

  • Scump?, marţi, 20.03.2018 15:54

    Nu prea. La aceeasi bani de la VW ai doar un T-Roc 4x2 de 150 cp intr-o echipare asemanatoare. Modelul VW e suv de clasa mica in timp ce cel Jeep e suv compact. Nu e codas, insa e undeva la mijlocul plutonului. CX-5 ramane cea mai buna optiune in clasa respectiva, urmat de Qashai, Tiguan si 3008(nu neaparat in ordinea asta), modelul francez fiind pentru cine nu are nevoie de 4x4. Asteptam si testul cu noul CR-V, cel mai vandut suv compact la nivel mondial.

  • unu, marţi, 20.03.2018 16:07

    E plin de Hyundai Tucson , Compass asta e raritate prin romania.

  • Coco, marţi, 20.03.2018 17:55

    Printre codașe la majoritatea capitolelor care contează în analizarea unui SUV. Mai bine zis avem în față un Fiat rebrenduit cu o singură calitate... imagine de marcă cu tradiție 4x4 ( Jeep ).

  • Gabi, marţi, 20.03.2018 20:48

    @Scump?, dupa ce iei la puricat oferta japonezilor, constanti ca CX-5 nu e cea mai buna optiune, ci printre cele mai proaste: are un sistem de infotainment slab, motoare depasite si diferite probleme cu sistemele de asistenta. Dovada o arata si vanzarile, unde CX-5 este printre codase. In opinia mea, cele mai bune suvurile compacte sunt: 1. VW Tiguan 2. Skoda Karoq 3. Sportage/Tucson 4. Seat Ateca 5. Nissan Qashqai

  • Green_Alex, miercuri, 21.03.2018 09:13

    Piata suv-urilor compacte este acum in plin avant si prin urmare exista o plaja foarte larga de optiuni/oferte. Aici fiecare are clasificarea lui interna in functie de criteriile proprii, dar sincer tot nu pot intelege cum scoate Automarket Tiguanul ca fiind una dintre optiunile mai ieftine. Si ontopic si mie mi se pare ca acest Compass este prea scump pentru ce ofera. Pare sa vrea sa se bata (prin versiunea Trailhawk) cu Foresterul pe nisa celor care vor offroad si nu-i intereseaza pretul.

  • zet, joi, 22.03.2018 18:05

    @Gabi: Karoq si Ateca niciodata nu intra in topul ala. e RUSINOS ca sa ai inca BARA DE TORSIUNE pe suspensia spate la pretul ala chiar daca nu e versiunea 4x4. absolut RUSINOS. in rest sunt de acord, pret/calitate Sportage/Tucson, Tiguan e bun - dar la dotari similare un Sportage e cu cateva mii de euro mai ieftin. Qashqai e mai mic, mai spre crossover, dar merge.