Jeep Compass

2.0 Diesel Turbo (Multijet II) 170CP 4x4 Aut9 Limited

Consum

4.0

Jeep Compass și-a ales foarte bine perioada de test în garajul Automarket. A fost alături de mine de-a lungul primei și ultimei răbufniri a acestei ierni în București. Asta înseamnă că ne-am bucurat împreună de zăpadă și de tot ce vine la pachet cu asta.

Cu toate acestea, temperaturile scăzute, stratul așternut pe străzile din București și aglomerația inevitabilă au crescut considerabil consumul urban. Așa se face, că după vreo trei zile de rulat printr-un București paralizat de ninsoare, computerul de bord a indicat aproape 12 litri/100 de kilometri.

În mediul extraurban, aceleași condiții. Pe autostrada A3, între Ploiești și București, consumul a fost de 8 litri/100 de km. El a mai scăzut pe măsură ce am mai redus motoarele pe DN1.

În fișa tehnică, Jeep promite o medie de consum de 5.7 litri/100 de kilometri. Hyundai Tucson, Kia Sportage și Mazda CX-5 consumă ceva mai mult. Există însă rivali cu ceva mai multe resurse care consumă semnificativ mai puțin: Seat Ateca, Skoda Karoq, Ford Kuga și Land Rover Discovery.

Principalul rival, adică Volkswagen Tiguan cu motor de 190 de cai putere, oferă tot 5.7 litri/100 de km.

  • Cyrus, marţi, 20.03.2018 12:29

    Codas la toate capitolele

  • adi, marţi, 20.03.2018 13:23

    nu-mi place masina. nu este deloc atractiva ca aspect. acum depinde si ce te intereseaza, dar sunt de acord cu automarket. prea scump pt ce ofera

  • Scump?, marţi, 20.03.2018 15:54

    Nu prea. La aceeasi bani de la VW ai doar un T-Roc 4x2 de 150 cp intr-o echipare asemanatoare. Modelul VW e suv de clasa mica in timp ce cel Jeep e suv compact. Nu e codas, insa e undeva la mijlocul plutonului. CX-5 ramane cea mai buna optiune in clasa respectiva, urmat de Qashai, Tiguan si 3008(nu neaparat in ordinea asta), modelul francez fiind pentru cine nu are nevoie de 4x4. Asteptam si testul cu noul CR-V, cel mai vandut suv compact la nivel mondial.

  • unu, marţi, 20.03.2018 16:07

    E plin de Hyundai Tucson , Compass asta e raritate prin romania.

  • Coco, marţi, 20.03.2018 17:55

    Printre codașe la majoritatea capitolelor care contează în analizarea unui SUV. Mai bine zis avem în față un Fiat rebrenduit cu o singură calitate... imagine de marcă cu tradiție 4x4 ( Jeep ).

  • Gabi, marţi, 20.03.2018 20:48

    @Scump?, dupa ce iei la puricat oferta japonezilor, constanti ca CX-5 nu e cea mai buna optiune, ci printre cele mai proaste: are un sistem de infotainment slab, motoare depasite si diferite probleme cu sistemele de asistenta. Dovada o arata si vanzarile, unde CX-5 este printre codase. In opinia mea, cele mai bune suvurile compacte sunt: 1. VW Tiguan 2. Skoda Karoq 3. Sportage/Tucson 4. Seat Ateca 5. Nissan Qashqai

  • Green_Alex, miercuri, 21.03.2018 09:13

    Piata suv-urilor compacte este acum in plin avant si prin urmare exista o plaja foarte larga de optiuni/oferte. Aici fiecare are clasificarea lui interna in functie de criteriile proprii, dar sincer tot nu pot intelege cum scoate Automarket Tiguanul ca fiind una dintre optiunile mai ieftine. Si ontopic si mie mi se pare ca acest Compass este prea scump pentru ce ofera. Pare sa vrea sa se bata (prin versiunea Trailhawk) cu Foresterul pe nisa celor care vor offroad si nu-i intereseaza pretul.

  • zet, joi, 22.03.2018 18:05

    @Gabi: Karoq si Ateca niciodata nu intra in topul ala. e RUSINOS ca sa ai inca BARA DE TORSIUNE pe suspensia spate la pretul ala chiar daca nu e versiunea 4x4. absolut RUSINOS. in rest sunt de acord, pret/calitate Sportage/Tucson, Tiguan e bun - dar la dotari similare un Sportage e cu cateva mii de euro mai ieftin. Qashqai e mai mic, mai spre crossover, dar merge.