4.2
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, marţi, 18 noiembrie

Cameleon

Sunt câteva momente definitorii în industria auto românească, momente care rămân impregnate în memoria comună a populației. Sunt unele momente foarte importante, precum apariția primului model Dacia sau lansarea modelului Logan. Desigur, putem să mai amintim și alte clipe, precum venirea celor de la Daewoo, venirea celor de la Ford la Craiova, lansarea SUV-ului Duster și așa mai departe.

Dacă ați prins ideea, consider că mai este un moment despre care o să vorbim în viitor. Mă refer, desigur, la punctul de cotitură numit „venirea chinezilor”. Țin să menționez că la momentul în care scriu acest articol, sunt 9 branduri chinezești care se vând la noi, iar, până la finalul anului, s-ar putea să mai facem cunoștință cu două.

Ei bine, primul brand „original” chinezesc (ce paradox) cu care am făcut cunoștință a fost Geely, iar primul model a fost Coolray, pe care l-am testat în Slovenia acum mai bine de un an și jumătate. Am spus original chinezesc deoarece, practic, MG a fost primul brand care a ajuns la noi, doar că în teorie, MG putem spune că este un brand britanic, chiar dacă acum nu se mai vede vreo rădăcină britanică în această marcă.

Revenind, Geely Coolray reprezintă, cel puțin pentru noi aici la Automarket, un moment de cotitură. Cu el s-a dat tonul la această „invazie” venită din partea Chinei. Un model venit direct ca amenințare pentru Dacia, fiind o alternativă la modelele noastre, prin poziționarea între Sandero și Duster. De data aceasta, am luat mașina la test pe străzile din București, unde am pregătit și o prezentare video.

PREZENTARE VIDEO CU GEELY COOLRAY

  • ds, marţi, 18.11.2025 12:44

    Nu mi se pare a fi mașina după care să întorc capul pe stradă. Banală și anostă. Cele patru evacuări din spate te duc cu gândul la cine știe ce monstru de 2-3 litri, ca orice chinezism, este făcută să-ți fure ochii, mai ales roșu ăla la interior e moartea pasiunii.

  • dan_grc, marţi, 18.11.2025 13:00

    Doar unii taximetriști mai pun 4 țevi de evacuare pe Logan, sau băiețașii în spatele blocului, în diferite garaje, la motoare mici, sa para chinezăria completă, acum este oficială de la Geely .

  • deputy, marţi, 18.11.2025 14:24

    "Design exterior atractiv" pe bune??? mi se pare mega hihoasa. un mix nereusit, fata de mitsubishi sau chevrolet si nu mai stiu ce.... oricum personal o gasesc foarte urata!

  • @dan_grc, marţi, 18.11.2025 19:21

    Ii stii pe cocalarii care isi pun semne de pachet M la BMW sau liniute albastre si rosii ca sa para mai bogati? Dar pe cei de la Haudi cu evacuari false?

  • @dan_grc, marţi, 18.11.2025 22:38

    https://www.timesnewroman.ro/monden/dani-mocanu-incearca-sa-obtina-cetatenie-italiana-stramosii-mei-se-trag-din-cocalabria/ Stii la ce masini face reclama manelistu'? Hai ca nu e greu de ghicit marca preferata a cocalarilor: https://youtu.be/H12a3L4ZCjA?si=oC4o-smMN92ASej_

  • nsrei, marţi, 18.11.2025 22:49

    Problema este că între geely și MG as zice că MG câștigă clar având un full hibrid . Din păcate la ambele lipsesc tracțiune integrală, sau cel puțin un simulacru de tractiune integrala, ce pot face chinezii...au testat de curand un SUV pe niste scări, și exact a luat o la vale... A nu se uita faptul că mașina în China probabil costa jumate. SI cat dai atâta face. Restul sunt taxele lu Ursula și lăcomia partidului. De la noi sau de la ei.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 19.11.2025 11:36

    Foarte slaba evacuarea pentru bestia de 1.5.

  • Valentin, vineri, 21.11.2025 13:32

    @nsrei: cu taxele ai gresit cu taxele; diferenta de pret vine din subventiile pe care le acorda guvernul ghinez producatorilor de masini din China ;)