
Cameleon
Sunt câteva momente definitorii în industria auto românească, momente care rămân impregnate în memoria comună a populației. Sunt unele momente foarte importante, precum apariția primului model Dacia sau lansarea modelului Logan. Desigur, putem să mai amintim și alte clipe, precum venirea celor de la Daewoo, venirea celor de la Ford la Craiova, lansarea SUV-ului Duster și așa mai departe.
Dacă ați prins ideea, consider că mai este un moment despre care o să vorbim în viitor. Mă refer, desigur, la punctul de cotitură numit „venirea chinezilor”. Țin să menționez că la momentul în care scriu acest articol, sunt 9 branduri chinezești care se vând la noi, iar, până la finalul anului, s-ar putea să mai facem cunoștință cu două.
Ei bine, primul brand „original” chinezesc (ce paradox) cu care am făcut cunoștință a fost Geely, iar primul model a fost Coolray, pe care l-am testat în Slovenia acum mai bine de un an și jumătate. Am spus original chinezesc deoarece, practic, MG a fost primul brand care a ajuns la noi, doar că în teorie, MG putem spune că este un brand britanic, chiar dacă acum nu se mai vede vreo rădăcină britanică în această marcă.
Revenind, Geely Coolray reprezintă, cel puțin pentru noi aici la Automarket, un moment de cotitură. Cu el s-a dat tonul la această „invazie” venită din partea Chinei. Un model venit direct ca amenințare pentru Dacia, fiind o alternativă la modelele noastre, prin poziționarea între Sandero și Duster. De data aceasta, am luat mașina la test pe străzile din București, unde am pregătit și o prezentare video.
PREZENTARE VIDEO CU GEELY COOLRAY






Nu mi se pare a fi mașina după care să întorc capul pe stradă. Banală și anostă. Cele patru evacuări din spate te duc cu gândul la cine știe ce monstru de 2-3 litri, ca orice chinezism, este făcută să-ți fure ochii, mai ales roșu ăla la interior e moartea pasiunii.