Motor / Transmisie

4.0

Un punct forte al acestei mașini este motorul, având în vedere segmentul din care face parte. Geely Coolray este disponibil cu o singură motorizare, adică un propulsor de 1.5 litri benzină cu 4 cilindri. Putem spune că unitatea aceasta este un „standard” pentru industria de mașini din China, deoarece se află pe majoritatea modelelor termice provenite din această țară.

Deși dezvoltă o putere mai mult decât potrivită pentru caroseria și masa pe care o are, transmisia îi cam anulează toate avantajele. Este vorba de o cutie automată cu două ambreiaje și 7 trepte de viteză. Aceasta transmite puterea exclusiv către roțile de pe puntea față.

Mă întorc la transmisie. De cele mai multe ori, aceasta este destul de nehotărâtă, mai ales la viteze mici de deplasare. În plus, are și momente când pare grăbită (apar mici smucituri), mai ales la plecarea de pe loc, lucru nu foarte plăcut prin zonele urbane. Când ajungi la viteze de peste 90-100 km/h, aceasta pare că își mai intră în fire.

Un lucru neobișnuit pe care l-am observat este că nu ai un mod manual pentru transmisie. În spatele volanului nu ai padele, iar selectorul nu poate fi pus în vreun mod manual. Adică nu ai posibilitatea să schimbi tu treptele. 

Totodată, la fel ca la Volvo-urile mai vechi, trebuie să treci prin toate treptele pentru a ajunge la cea care dorești. Spre exemplu, dacă ești în P, trebuie să miști selectorul în N și apoi în D pentru a pleca de pe loc.

Ai modurile clasice de rulare Eco, Confort și Sport, dar Coolray îți mai oferă în plus și un mod Inteligent. Acesta recunoaște obiceiurile de conducere și condițiile de drum și ajustează grupul motopropulsor în consecință.

Dacă eliminăm problemele de eficiență ale transmisiei, unitatea termică nu este foarte zgomotoasă și s-a descurcat în toate situațiile în care ne-am aflat. Trage bine chiar și în modul de rulare Comfort.

În modul Sport mașina va crește turațiile, păstrează mai mult treapta de viteză și sensibilizează, notabil, pedala de accelerație. Unitatea este mult mai receptivă la comenzi. Totodată, trebuie să menționăm că fenomenul de "torque steer" este destul de pronunțat.

Pentru un consum de combustibil cât mai redus poți pune mașina în modul Eco. Odată activat, toți parametrii mașinii sunt amorțiti. Trebuie să apeși mai tare pe accelerație pentru a obține ceva putere.

  • ds, marţi, 18.11.2025 12:44

    Nu mi se pare a fi mașina după care să întorc capul pe stradă. Banală și anostă. Cele patru evacuări din spate te duc cu gândul la cine știe ce monstru de 2-3 litri, ca orice chinezism, este făcută să-ți fure ochii, mai ales roșu ăla la interior e moartea pasiunii.

  • dan_grc, marţi, 18.11.2025 13:00

    Doar unii taximetriști mai pun 4 țevi de evacuare pe Logan, sau băiețașii în spatele blocului, în diferite garaje, la motoare mici, sa para chinezăria completă, acum este oficială de la Geely .

  • deputy, marţi, 18.11.2025 14:24

    "Design exterior atractiv" pe bune??? mi se pare mega hihoasa. un mix nereusit, fata de mitsubishi sau chevrolet si nu mai stiu ce.... oricum personal o gasesc foarte urata!

  • @dan_grc, marţi, 18.11.2025 19:21

    Ii stii pe cocalarii care isi pun semne de pachet M la BMW sau liniute albastre si rosii ca sa para mai bogati? Dar pe cei de la Haudi cu evacuari false?

  • @dan_grc, marţi, 18.11.2025 22:38

    https://www.timesnewroman.ro/monden/dani-mocanu-incearca-sa-obtina-cetatenie-italiana-stramosii-mei-se-trag-din-cocalabria/ Stii la ce masini face reclama manelistu'? Hai ca nu e greu de ghicit marca preferata a cocalarilor: https://youtu.be/H12a3L4ZCjA?si=oC4o-smMN92ASej_

  • nsrei, marţi, 18.11.2025 22:49

    Problema este că între geely și MG as zice că MG câștigă clar având un full hibrid . Din păcate la ambele lipsesc tracțiune integrală, sau cel puțin un simulacru de tractiune integrala, ce pot face chinezii...au testat de curand un SUV pe niste scări, și exact a luat o la vale... A nu se uita faptul că mașina în China probabil costa jumate. SI cat dai atâta face. Restul sunt taxele lu Ursula și lăcomia partidului. De la noi sau de la ei.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 19.11.2025 11:36

    Foarte slaba evacuarea pentru bestia de 1.5.

  • Valentin, vineri, 21.11.2025 13:32

    @nsrei: cu taxele ai gresit cu taxele; diferenta de pret vine din subventiile pe care le acorda guvernul ghinez producatorilor de masini din China ;)