
Motor / Transmisie
Există o singură versiune pentru noul Puma Gen-E, care vine cu o baterie de 43 kWh și 168 de cai putere. Momentan, cei de la Ford nu ne-au spus dacă în viitor vor exista și alte versiuni. Așadar, țineți aproape!
Mai întâi vreau să menționez că am mers cu aproape toate versiunile termice ale lui Puma facelift, inclusiv cu cea de performanță ST, care are cu 2 CP mai mult decât versiunea pre-facelift. Totuși, sprintul de la 0 la 100 a lui Puma ST este mai rapid cu 0.6 secunde față de versiunea electrică. Chiar și așa, Puma Gen-E mi s-a părut cea mai vioaie dintre toate versiunile modelului produs la Craiova.
Chiar dacă nu îți lipește capul de tetieră și nu simți, neapărat, acel impact pe care îl primești de la cuplul instant al unei mașini electrice, Gen-E se mișcă mult mai lejer, în mare parte pentru că nu mai ai întârzierile acelea din transmisia automată, cum am simțit la versiunea termică de 155 CP.
În oraș, Puma Gen-E se mișcă mai mult decât decent și observi că ajungi imediat la viteza legală. Probleme nu vei vedea nici în zonele cu drumuri naționale, dar pe autostradă vei simți o ameliorare în puterea de accelerație.
Puma Gen-E vine atât cu modul One Pedal Drive, cât și cu modul L al transmisiei, care recuperează și mai agresiv energie electrică. În general, sistemele de regenerare își fac treaba foarte bine, iar pentru șofer viața la volan devine și mai ușoară.
Am mai apreciat modul cum se simte pedala de frână. De ce spun asta? De multe ori, la modelele electrice, în prima parte a frânării mașina tinde să regenereze, iar trecerea de la frânarea regenerativă la cea mecanică nu se face mereu într-un mod lin. Din fericire nu am observat așa ceva la Puma Gen-E.
Desigur, ai și 4 moduri de rulare: Eco, Normal, Sport și Alunecos. Cea mai mare diferență o vei simți la pedala de accelerație. Dacă în modul Eco aceasta este destul de amortizată, în modul Sport răspunsul acesteia este instant.
Puma Gen E ?!? Chiar este nevoie de curaj pentru a rosti intregul adevar? Eu n-am pentru ce sa șovăi. Sub nicio forma. Este doar o datorie sacra la adresa oricarui potential client care nu poseda acea eruditie auto pentru a identifica facil solutia optima pentru locomotie. Ford Puma Gen Eșec.