Interior
Cred că orice pasionat de mașini a văzut, cel puțin în poze sau în filme, cum arată volanul și bordul de Mustang. Unii dintre voi au apucat să vadă și câteva exemplare clasice față în față, iar cei mai norocoși au reușit să urce și la bord. Ei bine, noul interior de pe Ford Mustang este o variantă modernă a maşinilor care au făcut istorie în gamă. Are și elemente retro, și touchscreen. Și are farmecul său, care nu se poate regăsi la omologii de la BMW sau Audi.
Noul Ford Mustang Cabriolet este o mașină americană prin definiție și este semnificativ diferită în filozofie față de propunerile europene și japoneze din acest segment. Atitudinea acestui interior este similară cu cea a americanilor: îți place sau îl urăști, ăsta sunt și nu mă schimb. Tocmai de aceea, avem cea mai confortabilă mașină din acest segment și un interior spațios pentru ocupanții locurilor din față, dar și unele materiale și finisaje de calitate slabă pentru o mașină de 40.000 de euro.
În plus, mai sunt și câteva scăpări: ornamentele cromate de pe volan lucesc în soarele care intră dimineața prin parbriz și ți se reflectă în ochi, iar anumite unghiuri din care bate lumina la interior fac ecranul multimedia central ilizibil. În plus, comutatoarele de pe consola centrală care au design inspirat din industria aeronautică funcționează doar într-o direcție, în sus, când instinctul ți-ar spune să le acționezi sus-jos pentru a schimba setările mașinii.
Dar Mustang Cabrio are un farmec aparte care m-a făcut să nu mângâi fiecare material de la bord și să încerc cât de tare este și cum e finisată fiecare suprafață, ci să conduc și să mă bucur de mașină. M-am uitat la materiale și finisaje abia când am plecat de la circuit și staționam la o trecere de cale ferată. Atunci am observat că anumite elemente din plastic sunt mai tari decât mi-aș fi dorit să fie. Nu e însă un peisaj trist şi atât: unele finisaje - cum ar fi bordul îmbrăcat în piele - sunt demne de segmentul premium, iar majoritatea butoanelor de pe bord fac parte şi ele din aceaşi partitură.
Locurile din față sunt confortabile și poziția la volan este ok, deși m-am străduit puțin să-mi găsesc poziția preferată la volan. Locurile din spate sunt "scobite" în banchetă, dar nu pot fi folosite de cei care depășesc 1.75 metri înălțime. Altfel spus, pasagerii mai înalți vor avea loc doar dacă se apleacă uşor înspre centrul mașinii. Dar măcar ai patru locuri (relativ) full-size la dispoziție. â
Portbagajul de 332 de litri este surclasat de cel al lui BMW Seria 4 Cabriolet.
Felicitari pentru test, chiar este o masina inedita in romania. In privinta sunetului, din pacate este o consecinta a downsizing-ului,