Calitate / Pret
Ford nu încadrează noul Mustang în segmentul premium atunci când vine vorba de preţ. Pentru varianta Cabriolet, lista de prețuri se deschide de la 41.000 de euro cu TVA inclus. Nu găsiți decapotabilă mai puternică în același buget, cu atât mai puțin una cu tracțiune spate și încadrată în această clasă.
Deşi nu a apărut în showroom-uri, noul Mustang are deja peste 40 de clienţi în România
Tocmai de aceea, Ford a vândut deja 58 de unități Mustang în România de la lansarea modelului pe piață, depășind așteptările oficiale de vânzări pentru acest an. Altfel spus, 58 de români au dat cumpărat o mașină de 40.000 de euro fără să urce în ea.
Lista de dotări standard este generoasă și vine cu dotări de la aer condiționat automat, acces și pornire fără cheie, tempomat și praguri iluminate, până la tapițerie din piele, scaune sport, volan și schimbător îmbrăcate în piele. Singurul lucru care nu-i standard la echiparea de 41.000 de euro a lui Mustang este sistemul de navigație și dotările din pachetul premium.
Exemplarul testat de noi avea în plus o vopsea metalizată de 700 de euro și pachetul premium de 2.500 de euro, care conţine jante 19 inch cu design special, scaune ventilate și încălzite, navigație cu Sync 2 și ecran de 8 inch, sistem audio cu 12 difuzoare), ceea ce i-a ridicat prețul final la 44.200 de euro.
Un BMW 435i Cabriolet costă 57.000 de euro, semnificativ mai mult decât modelul american testat de noi. Din punct de vedere economic, Ford Mustang este "afacere" dacă vrei o mașină de acest tip cu specificații generoase.
Mai există și alte opțiuni în segmentul cabrioletelor cu motorizări de peste 200 CP, dar acestea sunt roadstere veritabile, având doar două locuri: Audi TT, BMW Z4, Porsche Boxster și Nissan 370Z Roadster. Cele patru modele sunt, toate, mai scumpe decât Mustang.
E foarte probabil ca persoanele interesate în prezent de cele patru modele să nu-și dorească un Mustang. Însă cei de la Ford spun că e posibil ca un fost client de TT, de Boxster, de Z4 sau de 370Z să-și cumpere un Mustang. La fel cum sunt așteptați și foștii clienți de Focus ST, Golf GTI și alte modele din segmentul compactelor sportive. Spunem asta pentru că reprezentanții mărcii estimează că vor avea clienți atât dintre cei care vor un upgrade de la un Hot Hatch compact, cât și dintre cei care vor un downgrade de la clasa premium.
Felicitari pentru test, chiar este o masina inedita in romania. In privinta sunetului, din pacate este o consecinta a downsizing-ului,