Ford Fiesta ST200

1.6 Benzina Turbo (Ecoboost) 200CP Man6

Calitate / Pret

3.0

188 de euro pentru fiecare cal putere în plus. Asta este suma pe care Ford a așezat-o pe eticheta lui ST200, care poate fi cumpărat începând cu 24.000 de euro, deci cu vreo 3.500 de euro mai mult decât varianta ST mai cuminte. 

Suma nu e deloc una mică, pentru că ST200 devine brusc el doilea cel mai scump model din segment, în condițiile în care singurul peste această sumă este Clio RS Trophy (cu 600 de euro mai scump), care vine cu 20 de cai în plus și cu transmisie automată cu ambreiaj dublu. Nu că asta ar fi neapărat vreun avantaj la nivel dinamic sau al experienței de condus, dar vorbim pur și simplu de ceva mai multă tehnologie pe care o poți cumpăra la un preț asemănător.

În condițiile în care celelalte modele din segment sunt evident mai accesibile (Polo GTI e cu 4000 de euro mai ieftin, iar Corsa OPC cu nu mai puțin de 5000 de euro mai ieftină), este foarte clar că Fiesta ST200 nu e vreo mașină de performanță de buget. Însă în cazul modelului Ford nu plătești doar putere, ci și o ținută de drum și o direcție exemplare, pe care celelalte modele din segment se cam chinuie să le aibă.

  • someone, vineri, 16.09.2016 11:37

    nu prea sant multe de carcotit la o astfel de masina, poate doar ca mie personal, mi-ar placea sa fie si in varianta cu 5 usi. stie cineva dimensiunile anvelopelor?

  • stefan, vineri, 16.09.2016 11:42

    205/40/17

  • someone, vineri, 16.09.2016 12:50

    tks

  • mircea, vineri, 16.09.2016 13:33

    Merci de ajutor, Ștefan :)

  • COco, vineri, 16.09.2016 15:44

    Chiar ca aveti un fotograf deosebit !

  • gabi_o, vineri, 16.09.2016 16:31

    Automarket, dar cum ati obtinut 8.2% Bucuresti-iasi? Ce ne divulgati, viteza de rulare sau in cate ore erati la Iasi?

  • mircea, vineri, 16.09.2016 16:41

    @gabi_o Conducând mașina. Tare sau ce?

  • Revoknuckle, sâmbătă, 17.09.2016 15:20

    nu este un diferential, nici macar special, ci o punte fata MacPherson cu pivot independent, adica o tehnologie similara celei instalate in Megane 2 RS spre exemplu.

  • Lucian, sâmbătă, 17.09.2016 20:30

    @someone, exista din 2014 varianta in 5 usi si 197 de CP, dar nu la noi :) https://www.youtube.com/watch?v=7v6nhGOMMKk https://www.youtube.com/watch?v=ZPpCBD_Vtx8

  • Scrooge, duminică, 18.09.2016 13:30

    @automarket......interiorul este fix la fel cu toate modelele Fista facelift comercializate in Romania si in Europa. Exista o varianta de plansa de bord cu ecran color mai mare si comenzi simplificate dar care inca nu a fost lansata pe "batranul continent". In concluzie interiorul este blocat fix in strategia actuala de vanzari ale Fordului in Europa si nu reprezinta o alta era.

  • Kirotractor, miercuri, 28.09.2016 10:10

    Cam scumpa declinarea asta ultima a Fiestei ST, mai ales cind noua generatie e pe cale sa fie lansata. Ford se pare ca pluseaza insa pe marota/meme-ul superioritatii tinutei de drum - nu tocmai confirmata de teste (inclusiv pe circuit) cu rivalii din segment, dintre care l-as prefera pe 208 GTI... de-as avea banii pt. el. Pur estetic vorbind, Clio RS ramine referintza - e doar parerea mea si asta, normal - ca sa nu mai zi ca nu doar el, 208 sau Ibiza Cupra au/pot avea jante/pneuri (205/40 R18) cu proportii mai nimerite decit... rulmentii Fiestei RS (cei 2,54 cm in plus ca diametru conteaza mult si nu doar vizual...).