Ford Fiesta ST200

1.6 Benzina Turbo (Ecoboost) 200CP Man6

Interior

3.5

Fiesta ST200 a fost construită pe baza variantei ante-facelift a modelului, ceea ce înseamnă că interiorul a rămas blocat în era în care Ford folosea câte un buton pentru fiecare comandă posibilă pe o mașină. Asta și pentru că display-ul central este o treabă infimă ca dimensiuni și modestă ca grafică pe care o vei acoperi des cu telefonul, gadget care poate fi fixat perfect în "gura" din plastic care încadrează ecranul.

Și stă atât de bine, încât Ford ar fi putut transforma asta într-un soi de mesaj de marketing: "Nu mai ai nevoie de suporturi și elemente adiționale, telefonul tău se poate transforma oricând în display-ul mașinii". Mai ales dacă-l conectezi prin Bluetooth și-l pui să lucreze în locul sistemelor de pe Fiesta.

Altfel, dacă ignori faptul că face parte evident dintr-o generație tehnologică diferită, Fiesta ST200 e o mașină în care te simți excelent. 

Te vei împrieteni cu scaunele Recaro. Profilate perfect, cu susţinere laterală demnă de sigla de pe capotă, acestea vor fi unul dintre punctele forte pe care vânzătorul din showroom vi le va prezenta atunci când vă veţi arăta interesaţi de modelul Ford. De altfel, apariţia scaunelor Recaro pe Fiesta a repezentat o premieră absolută pe ST, iar succesul acestora a fost transplantat - logic - și pe versiunea mai puternică. Ai suficiente locuri de "parcare" pentru obiectele de mici dimensiuni, iar bancheta poate găzdui doi pasageri adulţi. Un punct bonus pentru volanul din piele cu inscripţia ST în zona inferioară şi pentru pedalierul din aluminiu care aduce un plus de culoare în peisaj.

La capitolul antifonare şi sunete vibrante în interior (vorbim, totuşi, de un model sport), Fiesta ST200 este un paradox. Unul plăcut. Motorul 1.6 Ecoboost nu are valenţele sonore ale unui aspirat pur-sânge, dar inginerii Ford au inventat un sistem denumit Sound Symposer, rolul acestuia fiind acela de a filtra sunetele plăcute generate de motor şi de a le "arunca" în habitaclu. Efectul sonor este astfel unul artificial, "fabricat" la origine, dar absolut fantastic la nivel acustic. 

  • someone, vineri, 16.09.2016 11:37

    nu prea sant multe de carcotit la o astfel de masina, poate doar ca mie personal, mi-ar placea sa fie si in varianta cu 5 usi. stie cineva dimensiunile anvelopelor?

  • stefan, vineri, 16.09.2016 11:42

    205/40/17

  • someone, vineri, 16.09.2016 12:50

    tks

  • mircea, vineri, 16.09.2016 13:33

    Merci de ajutor, Ștefan :)

  • COco, vineri, 16.09.2016 15:44

    Chiar ca aveti un fotograf deosebit !

  • gabi_o, vineri, 16.09.2016 16:31

    Automarket, dar cum ati obtinut 8.2% Bucuresti-iasi? Ce ne divulgati, viteza de rulare sau in cate ore erati la Iasi?

  • mircea, vineri, 16.09.2016 16:41

    @gabi_o Conducând mașina. Tare sau ce?

  • Revoknuckle, sâmbătă, 17.09.2016 15:20

    nu este un diferential, nici macar special, ci o punte fata MacPherson cu pivot independent, adica o tehnologie similara celei instalate in Megane 2 RS spre exemplu.

  • Lucian, sâmbătă, 17.09.2016 20:30

    @someone, exista din 2014 varianta in 5 usi si 197 de CP, dar nu la noi :) https://www.youtube.com/watch?v=7v6nhGOMMKk https://www.youtube.com/watch?v=ZPpCBD_Vtx8

  • Scrooge, duminică, 18.09.2016 13:30

    @automarket......interiorul este fix la fel cu toate modelele Fista facelift comercializate in Romania si in Europa. Exista o varianta de plansa de bord cu ecran color mai mare si comenzi simplificate dar care inca nu a fost lansata pe "batranul continent". In concluzie interiorul este blocat fix in strategia actuala de vanzari ale Fordului in Europa si nu reprezinta o alta era.

  • Kirotractor, miercuri, 28.09.2016 10:10

    Cam scumpa declinarea asta ultima a Fiestei ST, mai ales cind noua generatie e pe cale sa fie lansata. Ford se pare ca pluseaza insa pe marota/meme-ul superioritatii tinutei de drum - nu tocmai confirmata de teste (inclusiv pe circuit) cu rivalii din segment, dintre care l-as prefera pe 208 GTI... de-as avea banii pt. el. Pur estetic vorbind, Clio RS ramine referintza - e doar parerea mea si asta, normal - ca sa nu mai zi ca nu doar el, 208 sau Ibiza Cupra au/pot avea jante/pneuri (205/40 R18) cu proportii mai nimerite decit... rulmentii Fiestei RS (cei 2,54 cm in plus ca diametru conteaza mult si nu doar vizual...).