Consum

4.5

De cele mai multe ori, în cadrul testelor internaționale, timpul pe care îl petrecem la volanul mașinilor este destul de limitat, iar traseul este gândit dinainte, astfel încât să experimentezi mașina în (aproape) toate situațiile.

În Marsilia, noi am condus noul Capri AWD pe o distanță de 123 de kilometri, atât în oraș cât și pe drumurile naționale și pe autostradă. La finalul zilei, bordul indica un consum de 15.7 kWh/100 de km, la o viteză medie de 50 km/h.

Este o cifră de consum foarte bună, având în vedere că Ford declară un consum de 15.8 kWh/100 de km pentru această motorizare.

În ceea ce privește autonomia, la începutul zilei bateria era încărcată la peste 90%, iar autonomia indicată era de aproape 500 de kilometri. După ce am parcurs cei 123 de kilometri, nivelul de încărcare al bateriei a scăzut la 65%, iar autonomia la 332 de kilometri.

A venit momentul să vorbim și despre rivali.

Tesla Model Y Long Range AWD este primul dintre ei. Modelul american oferă 514 cai putere (347 CP dacă optezi pentru roți motrice spate) și promite un consum de 16.9 kWh/100 de km. De cealaltă parte avem Skoda Enyaq RS cu ai săi 340 de cai putere și un consum de 15.9 kWh/100 de km.

Propun să punem și Cupra Tavascan VZ pe listă. Are tot 340 CP, dar un consum ceva mai mare: 16.5 kWh/100 de km.

  • Octavian, miercuri, 30.10.2024 11:06

    O fi legenda dar e scumpa. Acum depinde daca pretul acela este cel de cumparare sau este un pret de lista din care se mai scade 20-30%.

  • dan_grc, miercuri, 30.10.2024 11:23

    Doar numele este legendar, un VW cu-n interior mai atrăgător, față de gamă ID, surprinzător este faptul ca un preț de pornire de 50k nu mai reprezintă o bilă neagra, după criteriile acestui test, iar prețul mașinii testate de aproape 60k este în regulă, altfel ar fi apărut la capitolul minusuri .

  • Dan, miercuri, 30.10.2024 11:34

    Tesla Model Y Long Range AWD are 514 cai putere (trecut in talon).

  • :))), miercuri, 30.10.2024 12:03

    Mama, numai masini de 4.5 (din 5 stele) se fac in ziua de azi. Chiar nu inteleg de ce se plange lumea de noile modele :))).

  • ds, miercuri, 30.10.2024 12:23

    @AM ..."acum mai bine de șase decenii." A intrat în producție în noiembrie 1968, iar vanzarea a început în ianuarie 1969. Deci? Sunt 55 de ani, nicidecum mai bine de șaizeci de ani. Partea proastă este că, în timp ce originalul era o frumusețe după care întorceai capul, am avut norocul s-o văd de nouă, un verde aproape fosforescent, actualul Capri pare anost, se pierde printre mașini în trafic. Și, da, de acord că doar plafonul și curbura montantului C aduce cu vechiul Capri. În rest nimic deosebit, poate doar prețul. La banii ăștia aș prefera Tesla model Y long range.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 30.10.2024 13:02

    Platforma tehnica VW e bună, eficientă. Mașina însă... Gusturile nu se discută :).

  • spaclu lu manole, miercuri, 30.10.2024 13:32

    Mie imi place foarte mult. Interiorul e de top, simplu, cu doua ecrane, cu design curat si fara briz-briz-uri inutile. Intr-adevar, volanul putea veni fara suprafetele alea lucioase si inestetice. Una peste alta, cam asa ar trebui sa fie o masina de volum in 2024. Din pacate pretul e astronomic si nu prea vad cu se adreseaza omului de rand. Chiar si la salarii peste medie, te gandesti de 10 ori daca sa dai banii astia pe un Ford de dimensiunile astea. Din fericire, am mai spus-o, masina electrica e un mare re-set pentru industria auto. Firme care au fost catastrofe la calitate, in special din cauza motoarelor, acum au ocazia sa porneasca fresh cu o tehnologie noua, care nu e total necunoscuta, si sa faca o treaba buna. Ma gandesc in primul rand la firmele britanice si italiene. Pentru US, Ford e intre putinii care a intrat vizibil pe piata de electrice. Eu zic ca bateriile la ora actuala au evoluat suficient incat sa merite din plin in aglomerarile urbane si sub-urbane. In preerie, farmland si salbaticie, lipsa statiilor de incarcare, fac masinile electrice neviabile. Oricum parerea finala este ca Ford a nimerit-o foarte bine cu Capri, dar din pacate pretul e stanca de sub apa care taie valul.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 30.10.2024 13:39

    Da, prețul e mai mare decât la concurență. 60k. Îți trebuie ceva cojones sa ceri 6k în plus față de o Y Long Range. Dar Skoda are 4 cojones.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 30.10.2024 14:15

    Uratica as putea spune. Duce un pic cu designul actual al Dodge care nici ala nu exceleaza. Profilul e de Arkana dar mai urat. Pretul e de stins lumina si plecat acasa.

  • Kap, miercuri, 30.10.2024 18:43

    Exact ca la Mitsubishi Eclipse, și amintirea zveltă a lui Ford Capri a fost metamorfozată în doar altă omidă mutantă cu baterii, care să-și târâie cele peste 2 tone din reprezentanțe doar ajutată de subvenții sau discounturi generoase. Eu nu știu cum naiba ”denumirea joacă un rol important în tot acest proces de acceptare a unui nou model electric”, mai bine lăsau numele cu rezonanță în pace și-i spuneau oricum acestei ”altămăgăoaiescumpăcudraci”. Asta e mostră din aia de marketing jignitor de-a dreptul, au clienții probleme de ”acceptare”, n-are legătură că le-a ieșit lor chestie cel mult discutabilă care costă cât două Kuga...

  • @kap de gumă, miercuri, 30.10.2024 19:53

    M5 are 2.5t, clovnule.

  • spaclu lu manole, joi, 31.10.2024 02:50

    @pipo, stai linistit ca e unul singur. Boala e atat de grava incat e foarte putin probabil sa fie doi pe acelasi calapod :):):) De multe ori ma gandesc ca suntem doar o mana de oameni care comenteaza pe-aici. In rest, "acelasi" sub mai multe nick-uri, in functie de hormoni, de luna, de mood samd.

  • Rombat, duminică, 03.11.2024 09:23

    La 65.000 euro poți lua un Hyundai ioniq 5n cu 600 cai(cu buton de 650 cai pt liniuțe) și viteza maxima de 250 km/h. Ei vând mașini normale la prețul la care alții le vând pe cele sport... Succes în vânzări!