Consum
De cele mai multe ori, în cadrul testelor internaționale, timpul pe care îl petrecem la volanul mașinilor este destul de limitat, iar traseul este gândit dinainte, astfel încât să experimentezi mașina în (aproape) toate situațiile.
În Marsilia, noi am condus noul Capri AWD pe o distanță de 123 de kilometri, atât în oraș cât și pe drumurile naționale și pe autostradă. La finalul zilei, bordul indica un consum de 15.7 kWh/100 de km, la o viteză medie de 50 km/h.
Este o cifră de consum foarte bună, având în vedere că Ford declară un consum de 15.8 kWh/100 de km pentru această motorizare.
În ceea ce privește autonomia, la începutul zilei bateria era încărcată la peste 90%, iar autonomia indicată era de aproape 500 de kilometri. După ce am parcurs cei 123 de kilometri, nivelul de încărcare al bateriei a scăzut la 65%, iar autonomia la 332 de kilometri.
A venit momentul să vorbim și despre rivali.
Tesla Model Y Long Range AWD este primul dintre ei. Modelul american oferă 514 cai putere (347 CP dacă optezi pentru roți motrice spate) și promite un consum de 16.9 kWh/100 de km. De cealaltă parte avem Skoda Enyaq RS cu ai săi 340 de cai putere și un consum de 15.9 kWh/100 de km.
Propun să punem și Cupra Tavascan VZ pe listă. Are tot 340 CP, dar un consum ceva mai mare: 16.5 kWh/100 de km.
O fi legenda dar e scumpa. Acum depinde daca pretul acela este cel de cumparare sau este un pret de lista din care se mai scade 20-30%.