Tehnologie
După ce am interacționat cu fratele mai mic, DS4, în cadrul testului internațional desfășurat anul trecut în Franța, așteptările erau mari. Mai ales că vorbeam despre cel mai scump model din gamă. În spatele volanului avem un instrumentar de bord complet digital, cu o grafică decentă și un nivel de personalizare bun. Însă, modul de operare și calitatea imaginii nu se poate apropia de ceea ce oferă Audi, BMW și Mercedes-Benz.
De ecranul central nici nu poate fi vorba. Mai ales că nu vorbim despre noul sistem multimedia DS Iris, regăsit pe DS4. Probabil, acesta va fi introdus odată cu faceliftul. De altfel, DS9 există de ceva timp pe piață, de prin 2020, însă abia acum ajunge și la noi. Deci el a fost lansat cu mult înaintea noului sistem DS Iris.
După cum ziceam, grafica este decentă, răspunsul tactil asemenea, iar puterea de procesare lasă de dorit. Sunt întârzieri pe care n-ai cum să nu le taxezi, mai ales în cazul navigației. Meniul este destul de alambicat și deloc intuitiv. Noroc că există o serie de scurtături la baza ecranului de 12 inch. Una peste alta, sistemul e la ani la lumină în spatele celor cu care vin echipați rivalii germani.
Totuși, rămâne de apreciat faptul că pasagerii spate beneficiază de același tratament ca cei de pe locurile anterioare: adică scaune încălzite, ventilate și cu masaj.
Pe lista dotărilor se mai numără un sistem audio Focal, iluminare ambientală, conexiune Android Auto și Apple CarPlay și un set de faruri Matrix LED, cu un joc fascinant la fiecare deschidere a mașinii.
E de așteptat face-lift-ul care va prelua designul frontal de la DS4, in mod clar superior, precum și sistemul multimedia, heads-up display si altele. Deși masina a fost lansata în Europa acum, ea a fost protestanta înaintea lui DS4.