Interior
La acest capitol, cred că toate mărcile premium au de învățat de la DS. Francezii au înțeles că trebuie să aibă un as în mânecă în duelurile cu teutonii. Iar acest as este interiorul. Calitatea materialelor este excepțională. Ai piele Nappa care îmbracă aproape toate zonele: de la portierele spate, până la planșa de bord și butucul volanului. E un tratament plăcut, ce poate fi combinat cu inserții din lemn. Avem multe zone cu inserții cromate, dar și mult plastic lucios.
Ergonomia nu este tocmai la ea acasă, având în vedere că majoritatea comenzilor climatizării au devenit tactile și se ascund în meniul ecranului central. Pe volan, comenzile sunt ceva mai clare, însă e sâcâitoare plasarea comenzilor pilotului automat pe un satelit aflat sub volan. Influențe de la colegii de concern Peugeot-Citroen.
De altfel, o să mai găsești manete, padele și butoane de la PSA, ceea ce mai știrbește din spiritul exclusivist al mașinii.
La capitolul spațiu interior, DS9 este o mașină generoasă pentru pasagerii spate. Ai mult spațiu la nivelul genunchilor și decent la nivelul capului. În plus, scaunul pasagerului față poate elibera mai mult loc pentru pasagerii spate, întrucât aceștia au la dispoziție un buton chiar pe spătarul scaunului față. Fix cum vezi pe la limuzine ca Seria 7 și Audi A8. În plus, ai o climatizare separată pentru pasagerii spate, însă numai pe o singură zonă, precum și tunel central destul de coborât. Transportul a trei pasageri nu este, însă, o opțiune, dacă vrei să păstrezi nivelul de confort.
Portbagajul are o deschidere electrică încă din standard și oferă o capacitate de 510 litri, cu o deschidere amplă, care favorizează încărcarea bagajelor. Comparativ cu rivalii germani, portbagajul lui DS9 este o adevărată peștere, pentru că restul abia dacă ajung la 400 de litri.
Antifonarea habitaclului este excepțională. Abia dacă auzeam vocile oamenilor de afară. Doar atunci când trezești la viață motorul pe benzină, lucrurile sunt ceva mai gălăgioase.
E de așteptat face-lift-ul care va prelua designul frontal de la DS4, in mod clar superior, precum și sistemul multimedia, heads-up display si altele. Deși masina a fost lansata în Europa acum, ea a fost protestanta înaintea lui DS4.