Interior

4.5

La acest capitol, cred că toate mărcile premium au de învățat de la DS. Francezii au înțeles că trebuie să aibă un as în mânecă în duelurile cu teutonii. Iar acest as este interiorul. Calitatea materialelor este excepțională. Ai piele Nappa care îmbracă aproape toate zonele: de la portierele spate, până la planșa de bord și butucul volanului. E un tratament plăcut, ce poate fi combinat cu inserții din lemn. Avem multe zone cu inserții cromate, dar și mult plastic lucios.

Ergonomia nu este tocmai la ea acasă, având în vedere că majoritatea comenzilor climatizării au devenit tactile și se ascund în meniul ecranului central. Pe volan, comenzile sunt ceva mai clare, însă e sâcâitoare plasarea comenzilor pilotului automat pe un satelit aflat sub volan. Influențe de la colegii de concern Peugeot-Citroen.

De altfel, o să mai găsești manete, padele și butoane de la PSA, ceea ce mai știrbește din spiritul exclusivist al mașinii.

La capitolul spațiu interior, DS9 este o mașină generoasă pentru pasagerii spate. Ai mult spațiu la nivelul genunchilor și decent la nivelul capului. În plus, scaunul pasagerului față poate elibera mai mult loc pentru pasagerii spate, întrucât aceștia au la dispoziție un buton chiar pe spătarul scaunului față. Fix cum vezi pe la limuzine ca Seria 7 și Audi A8. În plus, ai o climatizare separată pentru pasagerii spate, însă numai pe o singură zonă, precum și tunel central destul de coborât. Transportul a trei pasageri nu este, însă, o opțiune, dacă vrei să păstrezi nivelul de confort.

Portbagajul are o deschidere electrică încă din standard și oferă o capacitate de 510 litri, cu o deschidere amplă, care favorizează încărcarea bagajelor. Comparativ cu rivalii germani, portbagajul lui DS9 este o adevărată peștere, pentru că restul abia dacă ajung la 400 de litri.

Antifonarea habitaclului este excepțională. Abia dacă auzeam vocile oamenilor de afară. Doar atunci când trezești la viață motorul pe benzină, lucrurile sunt ceva mai gălăgioase.

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 12:16

    E de așteptat face-lift-ul care va prelua designul frontal de la DS4, in mod clar superior, precum și sistemul multimedia, heads-up display si altele. Deși masina a fost lansata în Europa acum, ea a fost protestanta înaintea lui DS4.

  • ds, vineri, 04.03.2022 12:17

    Am mai văzut ceva de genul "2.1 litri/100 de kilometri. " la mai multe recenzii ale unor plug-in-hibryd, cred că ar fi corect zis "2.1 litri/ primii 100 km". Pentru că după ce se termină resursele electrice motorul termic are alt consum. Dar, mă rog, datele despre consum au fost și vor fi întotdeauna extrem de relative. La fel ca și consumul mediu, adică urban/extraurban. De parcă ai merge vreodată 50 km urban și fix alți 50 extraurban. Apropo, cei 50 km extraurban or fi pe autostradă, drum expres, sau drum european/național? Altfel, o mașină elegantă și frumoasă care pentru 75.600 euro îți oferă mult și destulă tehnologie.

  • PMC, vineri, 04.03.2022 12:43

    @ds: corect, minciuna de la consumul de 2.1 L e labartzata. In rest, 75000 de Eur... nu stiu... a innebunit lumea...

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 13:44

    DS nu a fost decat un esec continuu in vanzari, preturile au fost prea mari pentru ceea ce ofereau. Noul model are un pret ridicol, imposibil de justificat. Pe autocar.co.uk, masina are 3,5/5, aici, ca de obicei, toate masinile au acelasi punctaj, ceea ce e ciudat.

  • eu, vineri, 04.03.2022 16:53

    pentru stellantis nu e esec, nu cred ca ii costa prea mult sa o puna pe piata. DS-ul asa e de fapt un peugeot 508 mai cu staif, oricum investitia pt productia lui 508 era deja facuta...macar de s-ar vinde 508-ul, ca masina e buna, idem DS. hiba la francezi e, ca intotdeauna, la imagine, masinile sunt foarte bune, dar nu reusesc sa rupa vraja atractiei cumparatorilor catre masinile germane mai sus de segmentele B/C. ceva nu fac ei bine la partea de promovare si marketing. dar intrebati-i pe cei care au avut masini franceze in trecut, indiferent de clasa, daca au fost multumiti de ele, majoritatea covarsitoare vor zice da, cu toate cei fixati pe golf, passat si seria 3/5/X sau audi/mb nu ii vor crede. am luat contract cu destule persoane care detin sau au detinut franceze: laguna-latitude-talisman, megane-fluence, scenic, koleos, espace, c4, c5, c6, 407, 408, 508, 607, 807, rcz, 4007, 4008, chiar si low-costul 301, de clio-c3-207/208 nu mai zic, toti au zis: masini corecte, posesori multumiti sau foarte multumiti, inclusiv eu, care am experimentat o parte din ele.

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 18:31

    Tocmai aici e problema, DS nu e altceva decat un 508 mai bine lucrat si cu un pret de clasa medie premium. Ori cei ce cauta premium nu accepta un astfel de compromis. Asta s-a vazut mereu in vanzari, masinile sunt prea scumpe pentru ce ofera, dar daca ar fi avut un pret mai mic nu mai era nimic de comentat. Cunosc foarte bine gama constructorului francez si am condus cam toate modelele. Intentii laudabile, realizari asa si-asa.

  • Bda, vineri, 04.03.2022 19:53

    DS nu este un eșec.este o prostie greu de înțeles.unul,sau câțiva deștepți s-au întors în trecut și s-au gândit că pe baza unui model "iconic" se poate crea o nouă marcă.cum dracu să nu poți deschide geamurile din spate în secolul 21?

  • ., sâmbătă, 05.03.2022 10:00

    Ce simpatică mi s-ar părea o reclamă în care Darth Vader (din filmul Războiul Stelelor) ar indica cu degetul această mașină și i-ar spune „I am your father!”... :)

  • Anonim, luni, 07.03.2022 14:11

    Masina asta dupa doi ani de utilizare nu mai face nici 50 % din pretul ei de noua . Un pret urias pentru un Citroen fie el si DS