
Electro hot-hatch
„Cât de diferit poate fi?” Exact asta m-am întrebat în momentul în care m-am urcat în noul Cupra Born, într-o dimineață mohorâtă și friguroasă. Ce-i drept, simțeam ace în mâini de fiecare dată când le mișcam, iar frigul îmi paralizase deja fața. Ar fi puțin spus dacă aș afirma că „nu aveam chef” să ies din casă în ziua aia.
Însă, o mașină din Spania avea toate șansele să încălzească atmosfera. Să aducă câteva grade din termometrul Barcelonei, orașul natal al mărcii, la noi în București. Cupra Born își dorea să îmi arate cât de mult diferă de fratele său Volkswagen iD.3 și eu eram curios.
Cu un design diferit și mai îndrăzneț decât al fratelui său conservator (în stil clasic german), Cupra Born vrea să arate că are sânge latin, iar acesta avea să fie laitmotivul experienței mele la bordul său. Cum altfel poți justifica popularitatea brandului atât de tânăr, care mai are un pic și rade de pe fața pământului SEAT, compania care i-a dat naștere?
PREZENTAREA COMPLETĂ A MAȘINII PE CARE AM TESTAT-O
Citeste si
-
4.6/5Am condus noul Mercedes-Maybach EQS SUV sau, cu alte cuvinte, primul Maybach pur electric. Dacă ar fi să îl descriu în câteva cuvinte ar suna cam așa: o odă închinată luxului și rafinamentului, duse la extrem. Dar mai multe îți spunem în testul nostru, unde am integrat și un video cuprinzător. Citeste tot
-
4.1/5După ce anul trecut am călătorit la Viena pentru a face cunoștință cu noua generație Citroen C3, acum a venit momentul să ne întâlnim cu fratele mai mare. Se numește Citroen C3 Aircross și promite să aducă tot ce apreciază clienții la un C3, doar că într-un pachet mai mare și mai practic. Citeste tot
-
4.3/5Temperaturile ridicate și soarele verii s-au dovedit a fi motivul perfect pentru a testa noul Mini Cooper Cabrio. Indiferent de marcă, model, motor și putere, o mașină decapotabilă îți pune zâmbetul pe buze cum puține o pot face. Avem pentru tine și un video cuprinzător. Citeste tot
-
4.5/5Noul Audi A5 este o mașină seducătoare. De ce? Pentru că nu se limitează la a fi admirată, ci te atrage inevitabil, te invită să o descoperi până în cele mai mici detalii. Noi am testat versiunea TDI quattro, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
4.5/5Peugeot 5008 și-a început viața acum 16 ani ca un monovolum, într-o perioadă în care segmentul MPV era cât se poate de popular. Din păcate, monovolumele au cedat în fața unui nou trend, care a acaparat într-un mod accelerat piața auto, adică SUV-urile. Deoarece 5008 a fost un model de succes, cei de la Peugeot nu l-au eliminat, ci l-au transformat în SUV odată cu apariția generației anterioare. Iată că acum suntem la a doua generație de când 5008 a schimbat tabăra, iar noi l-am condus pentru a vedea cu ce vrea să își impresioneze clienții. Citeste tot
-
nume, marţi, 23.05.2023 18:49
Cinci stele la capitolul Design? Ma bufneste rasul! PS: Care "uriașul eleron din spate"? Ala de il are si VW ID.3? https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/cupra-born-vw-id3-03-1643388529.jpg
-
Banditos, marţi, 23.05.2023 22:47
dece n-ar fi rival si Megane E-Tech?
-
RAR, miercuri, 24.05.2023 09:07
Pentru mine, Seat Leon Cupra 2 (1P) a fost maximul din ceea ce inseamna Cupra. (ma refer in special la Design). Hai, mai mergea si Seat Leon Cupra 3 (5F). Restul sunt doar niste "metrosexualitati". In plus Aspectul e Fad (din pacate nu are legatura cu Fado-ul spaniol). In plus cum naiba poti numi o masina de 100 de cai CupRa (Cup Racing) ?
-
@ Banditos, miercuri, 24.05.2023 09:08
Megane e in clasa superioara, e Compacta. Born e in clasa SubCompacta, ca si Clio. Born e "jurmasul" lui Ibiza
-
erata, miercuri, 24.05.2023 09:09
"urmasul"
-
@ Banditos, miercuri, 24.05.2023 09:50
Mai se pare ca aveai dreptate. M-am uitat la dimensiuni si Born e cam de aceleasi dimensiuni cu un Seat Leon, deci in clasa Compacta, ca si Megane
-
claudiutamas, miercuri, 24.05.2023 13:40
50.000€ - așa e când dita mai Europa nu reușește să-și producă singură bateriile. Să nu mai spun că US are baterii de capacitate dublă de ceva timp (le-au ținut la secret pentru armată, dobitocii de americani) - v. Amprius Battery. Între timp China își bate joc de ambele continente cu prețuri la electrice chilipir. Pentru moment abia acoperă cerințele de producție din China, dar cresc extrem de repede. Bat la poarta Europei cu limuzine la 25.000€ (cu Rabla Plus inclus) - v. Seres 3.
-
PMC, miercuri, 24.05.2023 15:11
@claudiutamas: relativ la "dobitoci", daca e investitia lor, inventia lor, productia lor, de ce ar da-o la toti tolomacii? Ca sa-i injure apoi, asa cum face germania care injura america cat o tin bojocii dupa ce i-a scos din ra*at de mai multe ori? Sau s-o luam altfel: te-ai simti ok sa fii facut dobitoc daca ti-ai produce un bun pe care nu ai fi de acord sa-l dai altora? Bataia de joc a chinei o binemeritam. Numai niste prostovani cu creieri chiselitza ar face ce a facut UE: si-a exportat bunastarea spre alte zari dupa care se impusca singura in picior zi de zi pe mana unor decidenti care pur si simplu nu au ce cauta pe pozitiile alea. Nimic nu-i recomanda. Si nu trebuie sa aiba atata putere. Vor rezolva problema cu produsele chinezesti prin hipertaxare. Atat pot, sa interzica, sa puna taxe si sa reglementeze pana si dimensiunea castravetelui si dopului de pet. Daca functioneaza ceva, reglementeaza! Daca continua sa functioneze, taxeaza! Daca inceteaza sa functioneze, subventioneaza! - Reagan. Asta face statul. Cand hiperreglementezi, nu mai ai piata libera. Cand nu mai ai piata libera si concurenta, cand statul diriguieste aproape orice domeniu de activitate, in timp scurt nimic nu mai functioneaza. Asa a fost si asa o sa fie. Statul nu e niciodata solutia, ci problema. O sa vina unii sa ma intrebe ca ok, care e solutia. Pentru moment solutia e Opriti-va! E destul. E prea mult. Faceti totul praf.
-
Alin138B, sâmbătă, 03.06.2023 23:09
@PMC Referitor la ideile tale cu piata, e cazul sa mai citesti. In primul rand o piata libera este cea in care ai un numa foarte mare de jucatori pentru cerere si pentru oferta, toti cu putere mica. Daca nu ai asa ceva din start piata nu poate fi libera. Si atunci analizezi unde este problema. Ori ai un numar mic de ofertanti mic si cu putere foarte mare sau invers. In piata auto, avem un oligopol, adica un numar foarte mic de ofertanti si care au o putere enrma de distorsionare a pietei. Sunt cateva megacorporatii care au sub umbrela lor individuala toate brandurile auto. In aceste conditii pentru a echilibra piata este nevoie de o mega reglementare, cu audituri trimestriale si anuale, care sa pedepseasca aspru orice mismasuri. Si aspru inseamna cu multiplu de miliard de euro/dolari. Dar este o lipsa completa de reglementare, corporatiile auto fac cum vor ei si consumatrii sunt captivi. Oriunde se duc, este rau. Sunt companii care au monopol absolut, si acolo ar trebui pedepse cu inchisoarea pe langa miliarde. Gen Tesla, care o duce si mai departe cu spionarea publicului in md ilegitim, pe metoda Google. Daca ne uitam putin sub coaja lui Tesla si a lui Musk vom realiza niste coincidente foarte suspecte referitor la China, si e posibil ca nea caisa asta sa fie agent chinez, cu toate chestiile pe care le face.
4/5 la interior la acest model low cost, identic cu ID3, dar vandut ca o auto revelatie? Cu vreo 50000 euro???