4.3
de Bogdan Mirică, miercuri, 6 aprilie

Un altfel de sedan

E nedrept. Știu că toți gândiți asta. E nedrept să pensionezi, poate, prea devreme o caroserie cu atât de mult succes la noi în țară. Însă, așa cum un meteorit a dus la extincția dinozaurilor, trebuie să acceptăm că SUV-urile de toate dimensiunile vor duce la dispariția monovolumelor și a sedanurilor medii.

Știm deja că Volkswagen va renunța la Passat sedan, Opel vrea să reinterpreteze Insignia, iar înlocuitorul lui Mondeo ar putea să fie un SUV. În acest context, în care toată lumea încearcă să dea o nouă definiție sedanului de clasă medie, nu ar trebui să ne mire noul Citroen C5X.

Care, potrivit francezilor, se erijează într-un urmaș al vechiului C5, însă cu o caroserie inovativă. I-aș spune pe românește struțo-cămilă, dar oficialii francezi sunt inventivi și o numesc neo-sedan. Am călătorit în Spania, la Barcelona, și am urcat la volanul acestui neo-sedan pentru a înțelege că, de fapt, vorbim despre un rival cu sânge latin al lui Volkswagen Passat Alltrack.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE:

  • ds, joi, 07.04.2022 09:00

    Senzația că este o struțo-cămilă am avut-o și eu, când o privești din anumite unghiuri este cam urâțică. Spre exemplu, în chiar prima fotografie pare o mașină făcută din două bucăți, fața de sedan, spatele de suv coupe. Și chiar, de ce neo-sedan? Bine, având în vedere ce inovații a adus Citroen de-a lungul timpului, este posibil să vedem o nouă clasă, cea a neo-sedanelor. De remarcat spațiul generos de la interior și faptul că bordul și consola centrală nu sunt sufocate de butoane și butonașe.

  • Daniel, joi, 07.04.2022 10:28

    Comparatia cu Passat Alltrack sau Octavia Scout e putin fortata evident, pentru ca ambele au ceea ce Citroen se face ca nu baga de seama :) .... Tractiune integrala?...

  • pipo, joi, 07.04.2022 11:00

    Superb Scout are/avea si variante cu tractiune fata dar cu Passat Alltrack nu inteleg comparatia, din cate stiu nu sunt variante decat 4x4 ! Pare o masina practica ,dar parca cu un aspect "fortat" prea elegant sau invers ! Dar consumul cred ca va fi principala problema la acest model, cuplul este prea mic pt. o asemenea caroserie si cine isi cumpara asa ceva in general o face si pt. calatorii cu familia, bagaje si toate cele - ceea ce va duce la valori mari ale consumului .

  • xxx, joi, 07.04.2022 12:20

    Passat, Mondeo, Talisman game over, Citroen are o infima șansă sa vândă ceva intr-un segment care s-a restrâns mult. Tracțiune integrala pe un sedan, este o frecție la un picior de lemn! Ajuta cu absolut nimic!

  • bravos, joi, 07.04.2022 20:24

    @ AM, Mirica la toate masinile testate,vorbesti de liniaritatea schimbarii la cutia de viteze. noi nu prea stim ce inseamna.te rugam sa ne explici.

  • Brabus, joi, 07.04.2022 21:25

    @BravOs, Liniaritatea schimbării înseamnă că schimbătorul se mișcă liniar, nu circular, triunghiular, dreptunghiuliar:)))))

  • quest, vineri, 08.04.2022 20:04

    @Brabus No,tre sa fii jurnajist auto

  • Andrei, duminică, 10.04.2022 18:07

    Urata la exterior, si fara imaginatia franceza, la interior. Va fi un nou ''succes'' in vanzari. Nota 4.3/5 ca la toate masinile, desi asta e de 3.5/5.