Siguranta
EuroNCAP nu a apucat încă să testeze noul Citroen C5 Aircross. Dar o va face, probabil, curând, având în vedeere că SUV-ul se va vinde pe 93 de piețe mondiale, deci va avea o adresabilitate foarte mare.
Peugeot 3008 și Opel Grandland X, modelele cu care se înrudește direct noul C5 Aircross au obținut punctaj maxim la testele EuroNCAP, deci ne putem aștepta ca C5 Aircross să repete figura.
Sunt peste 20 de sisteme de siguranță care vor avea grijă de clienții SUV-ului. Printre ele se număr asistenții pentru păstrarea distanței față de mașina anterioară, pentru păstrarea benzii de mers, pentru monitorizarea unghiului mort și pentru reucnoașterea semnelor de circulație. Nu lipsește nici pilotul automat adaptiv și funcția de frânare de urgență. Există și un sistem care monitorizează starea de oboseală a șoferului, dar și unul care sugerează o pauză după ce ai condus vreme de două ore la viteze de peste 75 de km/h.
Un SUN interesant care are si o garda la sol buna: 23 cm. Mai interesanta pare insa varianta CITROEN C5 AIRCROSS PHEV, cu autonomie electrica de cca. 50 km care va apare undeva in 2019. Sa vedem insa si pretul.