Siguranta
În cadrul testului EuroNCAP din 2013, Citroen C4 Picasso a obținut cinci stele de siguranță. Potrivit inginerilor responsabili de test, modelul a rămas stabil în urma impactului şi s-a comportat bine. Singura nemulţumire a fost la impactul lateral cu un stâlp, unde reprezentanţii EuroNCAP spun că datele lor prezintă forţe puternice la nivel toracic. Chiar şi cu această nemulţumire, modelul franţuzesc a primit 86% din punctele disponibile la această categorie, 81% din punctele disponibile la categoria Sistemelor active de siguranţă şi 88% din punctele disponibile pentru protecţia copiilor de la bord.
În ceea ce privește dotările de siguranță ale lui C4 Picasso, modelul francez în standard are ABS, EBD și AFU, plus ESP și controlul tracțiunii. C4 Picasso are un set de airbag-uri frontale pentru șofer și pasager, două airbag-uri laterale și două airbag-uri cortină.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.