Tinuta de drum
Citroen C4 Picasso este un model dedicat confortului la rulare. Deși n-a avut niciodată suspensia hidropneumatică la care marca se pregătește să renunțe, monovolumul asigură călătorii confortabile. Micile denivelări ale drumului sunt absorbite impreceptibil, în timp ce gropile mai mari se fac simțite la fel ca într-un autoturism obișnuit.
A doua generație a lui C4 Picasso are o direcție îmbunătățită față de cea a predecesorului. Volanul este în continuare ușor de manevrat, dar îți redă câteva informații suplimentare de pe drum. Este departe de a fi perfectă, dar nu te obosește la o călătorie lungă și este mai bună decât la vechea generație.
Ținuta de drum a lui C4 Picasso este surprinzător de bună pentru un model atât de confortabil, iar mașina demonstrează un comportament subviratoriu doar atunci când forțam nota pe anumite viraje abordate prea entuziast. Sigur, apare un nivel ridicat al ruliului caroseriei la schimbările rapide de direcție, dar lucrurile acestea sunt normale la o mașină dedicată familiei.
Pentru o experiență ceva mai sportivă puteți apela la rivalii de la Ford sau Opel, cu mențiunea că nu o să vă puteți bucura prea mult de aspectele sportive ale unui monovolum atunci când sunteți cu familia în mașină.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.