Calitate / Pret
La momentul lansării pe piață, Citroen C4 Picasso pornea de la 21.600 de euro pe piața din România. O actualizare a listei de prețuri și a ofertei importatorului Citroen pe piața internă a eliminat anumite variante și a urcat dramatic prețul de achiziție al monovolumului compact, cea mai ieftină versiune costând 23.200 de euro la momentul redactării acestui articol.
În raport cu rivalii din segment, prețul de listă nu este foarte scăzut, existând propuneri mai accesibile din partea Ford, Peugeot, Volkswagen, Opel și, bineînțeles, Dacia. Citroen nu și-a propus să devină bestseller-ul segmentului cu acest model și nici nu dorește să lupte în prețuri cu rivalii săi, dar propunerea francezilor este mai costisitoare decât a majorităţii rivalilor.
Varianta testată de noi, 1.6 e-HDi Intensive 115 CP, are prețul de pornire de 23.200 de euro. Exemplarul testat a beneficiat în plus de echipamente opționale în valoare de 1.000 de euro, urcând prețul de listă la 24.200 de euro.
Preţul de listă este un indicator interesant, însă merită subliniat un detaliu semnificativ cu efect major la achiziţie. În urma unui discount consistent, de aproape 25%, deci de peste 6.500 de euro, prețul final de achiziție al maşinii testate a fost de 17.500 de euro cu toate taxele incluse (o excepție doar pentru acest exemplar). Asta înseamnă cu 2.000 de euro mai mult decât prețul de listă al unui Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi de 110 CP în echiparea de top.
În mod normal, nu am fi comparat cele două modele, pentru că Citroen țintește partea superioară a pieței cu C4 Picasso și Dacia merge fix în direcția opusă cu Lodgy, dar diferența de preț dintre cele două modele ne face să vă recomandăm să cereți o ofertă din partea mai multor dealeri înainte să luați o decizie finală în privința achiziției.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.