Interior
Vechiul C4 Picasso era o mașină destul de ciudată la interior. Sigur, avea un set de scaune față precum două fotolii, dar totul din jurul tău îți dădea impresia că ești Jean Luc Picard pe puntea de comandă de la Enterprise.
C4 Picasso a mutat comenzile climatizării la locul uzual, volanul e unul absolut normal, iar planșa de bord are mai puține butoane și este mai simplu de utilizat. Cei mai boemi dintre noi vor plânge după trăsăturile specifice ale interiorului lui C4 Picasso, care erau unice în segment.
Nu-mi place nici acum amplasarea ceasurilor pe partea centrală a bordului, pentru că această soluție te obligă să-ți iei ochii de la drum pentru a vedea informații importante conducerii. Materialele de la bord sunt corecte din punct de vedere calitativ, iar spațiile de depozitare sunt și ele potrivite așteptărilor noastre.
Scaunele din față sunt confortabile și oferă un nivel rezonabil de suport lateral, cu toate că acest aspect poate fi îmbunătățit. Pe locurile din spate pot să încapă chiar și trei adulți, dar cel de la mijloc nu va avea parte de o călătorie foarte plăcută pe distanțe lungi pe fondul locului destul de îngust (șezut și spătar) pe care îl are la dispoziție. Colegul Dragoș Băltățeanu a parcurs peste 700 de kilometri pe locul din dreapta spate și nu s-a declarat încântat de nivelul de confort asigurat. Un schimb rapid de locuri a confirmat părerea sa, bancheta spate fiind mai tare decât am fi dorit.
În ceea ce privește spațiul asigurat de portbagaj, C4 Picasso anunță 537 de litri, valoare depășită doar de Opel Zafira Tourer și de Dacia Lodgy.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.