Performante
Varianta de 115 CP a lui Citroen C4 Picasso are nevoie de 11.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și poate să atingă 189 km/h. Valorile sunt slabe în raport cu segmentul, C4 Picasso fiind depășit până și de Dacia Lodgy de 110 CP. Există și mașini mai lente decât C4 Picasso, cum ar fi Peugeot 3008 1.6 HDi și Volkswagen Touran 1.6 TDI.
În partea opusă a clasamentului se află Ford C-Max și Opel Zafira Tourer, cu motoare ceva mai puternice, de 120 și 136 CP. Cele două modele au două avantaje majore în fața lui C4 Picasso: o gamă mai generoasă de motorizări și mai mult cuplu pentru motoarele diesel comparabile. De avantajul ofertei mai generoase beneficiază și Volkswagen Touran, ceea ce înseamnă că îţi poţi comanda, dacă doreşti, şi motoare mai puternice pe modelul german.
Eu nu aș fi trecut la minusuri performanțele dinamice. Înțeleg că BMW 2 Active Tourer sau Ford S-Max oferă așa ceva, dar la monovolume astea sunt bonusuri, nu neapărat ceva pentru care să fie penalizat odată ce acest gen de mașini sunt orientate către spațiu și confort. De asemenea, l-ați penalizat pentru lipsa volanului cu butuc fix, dar acesta a fost eliminat tocmai din cauză că nu oferea o ergonomie potrivită sau că acționarea comenzilor era mai dificilă. Prin urmare, nu ar fi trebuit să fie un plus? În final, acest test îl va bucura pe colegul nostru care tot întreabă de luni bune de un test cu acest model. Colegul care are avatar cu Fiat Multipla.