
Tinuta de drum
Abordarea Citroën în materie de condus este concentrată pe confort. Încercarea de a combina acest lucru cu un SUV din segmentul B, orientat spre un preț accesibil, pare o misiune dificilă. Și într-adevăr este.
C3 Aircross nu are suspensie pneumatică adaptivă. Chiar dacă ansamblul de arcuri și amortizoare este același ca la fratele său, Frontera, C3 Aircross beneficiază de ceea ce Citroën numește Advanced Comfort Suspension cu amortizoare hidraulice progresive. Practic, este vorba despre niște tampoane suplimentare care atenuează denivelările și gropile din carosabil.
Acestea lucrează împreună cu scaunele Advanced Comfort cu design aparte pentru a oferi o rulare foarte lină. Am descoperit acest lucru prima dată la modelul C3, anul trecut în cadrul testelor internaționale. În general, fratele mai mic face o treabă mai bună decât modelul Aircross în a filtra imperfecțiunile din drum.
În oraș, C3 Aircross se simte destul de agil, grație unei raze de bracaj de 10.9 metri, adică doar cu 30 cm mai mult decât la C3. Greutatea relativ redusă are un impact și asupra comportamentului în viraje.
Direcția oferă puțin feedback și necesită mai mult efort în curbele strânse, dar este destul de liniară și predictibilă. În oraș, direcția ușoară împreună cu volanul de mici dimensiuni, fac ca mașina să se simtă extrem de bine.
Aderența punții față este mai mult decât suficientă pentru utilizarea zilnică, iar ruliul caroseriei nu afectează semnificativ dinamica.
Același lucru se poate spune și despre frâne. Nu oferă cel mai bun feedback în pedală din cauza recuperării de energie, dar în mare parte își face treaba decent.
De ce e-dct și nu aia veche aisin? Asta noua fiind dct nu cred sa fie așa fiabila că cea clasica cu convertizor de cuplu. Cine o fabrică pe cutie? Cat despre motor, au rezolvat cureaua aia? Cică astea noi ar fi pe lanț sau pe lângă. Vom vedea. Oricum mașină în sine nu e cine știe ce coaja. Vedeți testele de siguranță apoi cumpărați