Consum

3.5

Din păcate, nu am avut foarte mult timp cu mașina, traseul pentru test drive fiind destul de scurt. A inclus o porțiune infimă de autostradă, dar și câteva drumuri naționale și destul de multe sensuri giratorii. Așadar, nu am condus chiar "întins".

La prima ieșire am reușit un consum de 23.8 kWh/100 de km. Apoi, după ce ne-am mai obișnuit puțin cu mașina, consumul a scăzut la 22.7 kWh/100 de km.

Pentru această versiune, BYD declară un consum de 21.9 kWh/100 de km, valoare pe care sunt convins că am fi putut să o atingem.

Ca rivali, am menționat deja Tesla Model Y. Modelul american a primit de curând un facelift, iar versiunea comparativă cu acest Sealion 7 Excellence AWD este Long Range Dual Motor: două motoare electrice, 514 CP, baterie de 78.4 kWh, 586 km autonomie și un consum declarat de 15.3 kWh/100 de km.

Avem apoi Hyundai Ioniq 5 AWD, 325 CP, baterie de 84 kWh și 500 de kilometri autonomie. Consumul acestei versiuni? 18.2 kWh/100 de km.

Ultimul, dar nu cel din urmă, este Volkswagen ID.5 GTX cu ai săi 340 de cai putere, 533 de kilometri autonomie și consum de 16.6 kWh/100 de km.

  • aha, miercuri, 26.03.2025 16:34

    Wow, deci masina asta are 3.5 stele la capitolul Design si trece neobservata, pe cand Skoda Kodiaq are 4.0 stele la capitolul Design si este interesanta. Ca sa nu mai spun de noul BMW X3: 4.5 stele la capitolul Design si, din nou, considerat a fi interesant. La fel, se dau preturile din Marea Britanie, iar comparatia se face cu preturile din Romania, nu cu cele din Marea Britanie, acolo unde cea mai ieftina Tesla Model Y costa 44.990 de lire sterline. Asa ceva? Doamne fereste!

  • Andi, miercuri, 26.03.2025 21:25

    Urâțică, banală, tristă, neinteresantă...

  • Cătălin, miercuri, 26.03.2025 22:52

    Luați site-ul BYD Italia si vedeți preturile. Nici vorbă de 70 000 euro. Cel AWD de top este 57-58.000. si se da discount la 53 in aceasta perioada

  • alex_cu_a_mic, joi, 27.03.2025 08:34

    Oau, inca suv coupe de 50k+ de la un brand inca anonim. O sa fie rupere. Mai ales ca tableta de pe bord se invarte. Mai ales ca are "tehnologie de ultima generatie".

  • MarS, joi, 27.03.2025 10:00

    Foarte greu sa cumperi o EV, in nici 2 ani deja e depasita lejer.

  • @MarS, joi, 27.03.2025 10:48

    Adevarul e ca un DIZAL obosit va fi mereu de actualitate.

  • parere, joi, 27.03.2025 11:58

    Fata de Tesla sau masinile europene masina asta este avion. Sigur ca mai au de lucru, dar punctajul mi pare influentat de teoria superioritatii europene (care nu se mai aplica de cel putin 2 decenii in nici un domeniu).

  • @penibil electric, joi, 27.03.2025 12:26

    Dieselurile vor rezista pe străzi mult după ce electrocasnicele vor fi casate, deja electricele de acum 10 ani nu le mai vezi pe străzi.

  • @penibil uleios, joi, 27.03.2025 15:02

    siiigur ca da, ca si multe electrice vedeai tu pe strazi in urma cu 10 ani. nu uita ca un motor termic, din cauza frecarilor interne se macina la propriu la fiecare pornire si in primii km rulati, de fiecare data fara exceptie si are nevoie anual de 5-6 litri din mizeria aia uleioasa 5w-30 ca sa-l tina in viata. asa ca pe aia cu rezistatul sa i-o spui lui mutu. la o electrica ai o singura piesa importanta in miscare, rotorul, si ala in camp magnetic, cu frecari zero.

  • ironR, vineri, 28.03.2025 13:27

    Ambitie?? Chinejii sterg pe jos cu orice masina europeana :)) ID.5 se incarca cu maxim 135 kW BYD se incarca cu 230kW Doar coreenii incearca sa tina pasul cu chinezii. Tesla e top, se stie asta pe toate forumurile "curentatilor" Sincer, cand te urci intr-o masina chinezeasca, eu m-am urcat, nu iti mai vine sa te dai jos cand stii cat costa! Daca ai de gand sa o iei pt cat tine garantia, apoi sa renunti de buna voie la ea la modul sa o dai buy back sau fiind electrica direct la rabla, atunci stii clar ca aia e masina pe care o vei cumpara!

  • Andrei, vineri, 28.03.2025 14:11

    Care e ideea unei sufragerii pe roti ce accelereaza in 4.5s 0-100km/h? Orgoliu, sau care e treaba?

  • Alin, sâmbătă, 29.03.2025 11:46

    70 de mii de euro pt o masina chinezeasca, construita cu costuri minime. Ha! S-a dus draq lumea cu asa ceva. Trebuie sa revenim la realitate, societatea valorii aparente versus societatea valorii reale bazate pe cost, nu pe bullshit si showoff.

  • deputy, marţi, 01.04.2025 08:39

    Buy your dump! 70 mii ptr o asa masina e mult prea mult. poate le trb bani sa produca focoase nucleare sa ajunga SUA si Rusia din urma; cine stie.