Motor / Transmisie

4.0

Așadar, BYD Sealion 7. Un SUV electric, de segment D, care ține morțis să îi pună bețe în roate unui model deja popular printre amatorii de mașini electrice: Tesla Model Y.

În primul rând, noul BYD Sealion 7 este disponibil în 3 versiuni: Comfort este echipată cu un singur motor electric, montat pe puntea spate, care se învârte cu 23.000 de rotații pe minut, și oferă 313 cai putere. Bateria este de tip LPF, adică fără cobalt și nichel, și în cazul său are o capacitate de 82.5 kWh. Autonomia? 483 de kilometri, în ciclul WLTP.

Ce mai trebuie spus este că avem de-a face cu o baterie de ultimă generație, denumită Blade. Pe lângă o construcție care să o facă mai eficientă, bateria face parte din așa numitul ansamblu Cell to body. Cu alte cuvinte, capacul de sus devine parte a podelei mașinii.

Avem apoi versiunea Design AWD, cu două motoare electrice, dar cu aceeași baterie de 82.5 kWh. Versiunea de top, pe care am testat-o noi, a fost denumită Excellence AWD și oferă 530 de cai putere, 690 Nm și o baterie de 91.3 kWh.

Autonomia ajunge până la 502 kilometri, iar puterea maximă de încărcare este de 230 kW, la stații DC. Asta înseamnă că se încarcă de la 10 la 80% în 24 de minute.

530 de cai putere? Desigur, par foarte mulți, pe hârtie. În realitate, însă, această putere nu este livrată brutal (așa cum te-ai aștepta, mai ales de la o mașină electrică), ci mai domol, ceea ce te face să crezi că cineva a greșit când a redactat fișa cu specificații tehnice. Nu mă înțelege greșit, reprizele de accelerație nu sunt deloc de ici de colo, dar parcă nu se simt ca 530 de cai putere.

Nici măcar în modul de rulare Sport. Să nu mai zic de Normal, Eco sau Snow.

Transmisia, cu o singură viteză, desigur, nu are mod B, iar sistemul gândit de BYD nu permite reglarea nivelului de regenerare a energiei pierdute la frânare. Chiar și așa, când ridici piciorul de pe accelerație, mașina încetinește simțitor.

  • aha, miercuri, 26.03.2025 16:34

    Wow, deci masina asta are 3.5 stele la capitolul Design si trece neobservata, pe cand Skoda Kodiaq are 4.0 stele la capitolul Design si este interesanta. Ca sa nu mai spun de noul BMW X3: 4.5 stele la capitolul Design si, din nou, considerat a fi interesant. La fel, se dau preturile din Marea Britanie, iar comparatia se face cu preturile din Romania, nu cu cele din Marea Britanie, acolo unde cea mai ieftina Tesla Model Y costa 44.990 de lire sterline. Asa ceva? Doamne fereste!

  • Andi, miercuri, 26.03.2025 21:25

    Urâțică, banală, tristă, neinteresantă...

  • Cătălin, miercuri, 26.03.2025 22:52

    Luați site-ul BYD Italia si vedeți preturile. Nici vorbă de 70 000 euro. Cel AWD de top este 57-58.000. si se da discount la 53 in aceasta perioada

  • alex_cu_a_mic, joi, 27.03.2025 08:34

    Oau, inca suv coupe de 50k+ de la un brand inca anonim. O sa fie rupere. Mai ales ca tableta de pe bord se invarte. Mai ales ca are "tehnologie de ultima generatie".

  • MarS, joi, 27.03.2025 10:00

    Foarte greu sa cumperi o EV, in nici 2 ani deja e depasita lejer.

  • @MarS, joi, 27.03.2025 10:48

    Adevarul e ca un DIZAL obosit va fi mereu de actualitate.

  • parere, joi, 27.03.2025 11:58

    Fata de Tesla sau masinile europene masina asta este avion. Sigur ca mai au de lucru, dar punctajul mi pare influentat de teoria superioritatii europene (care nu se mai aplica de cel putin 2 decenii in nici un domeniu).

  • @penibil electric, joi, 27.03.2025 12:26

    Dieselurile vor rezista pe străzi mult după ce electrocasnicele vor fi casate, deja electricele de acum 10 ani nu le mai vezi pe străzi.

  • @penibil uleios, joi, 27.03.2025 15:02

    siiigur ca da, ca si multe electrice vedeai tu pe strazi in urma cu 10 ani. nu uita ca un motor termic, din cauza frecarilor interne se macina la propriu la fiecare pornire si in primii km rulati, de fiecare data fara exceptie si are nevoie anual de 5-6 litri din mizeria aia uleioasa 5w-30 ca sa-l tina in viata. asa ca pe aia cu rezistatul sa i-o spui lui mutu. la o electrica ai o singura piesa importanta in miscare, rotorul, si ala in camp magnetic, cu frecari zero.

  • ironR, vineri, 28.03.2025 13:27

    Ambitie?? Chinejii sterg pe jos cu orice masina europeana :)) ID.5 se incarca cu maxim 135 kW BYD se incarca cu 230kW Doar coreenii incearca sa tina pasul cu chinezii. Tesla e top, se stie asta pe toate forumurile "curentatilor" Sincer, cand te urci intr-o masina chinezeasca, eu m-am urcat, nu iti mai vine sa te dai jos cand stii cat costa! Daca ai de gand sa o iei pt cat tine garantia, apoi sa renunti de buna voie la ea la modul sa o dai buy back sau fiind electrica direct la rabla, atunci stii clar ca aia e masina pe care o vei cumpara!

  • Andrei, vineri, 28.03.2025 14:11

    Care e ideea unei sufragerii pe roti ce accelereaza in 4.5s 0-100km/h? Orgoliu, sau care e treaba?

  • Alin, sâmbătă, 29.03.2025 11:46

    70 de mii de euro pt o masina chinezeasca, construita cu costuri minime. Ha! S-a dus draq lumea cu asa ceva. Trebuie sa revenim la realitate, societatea valorii aparente versus societatea valorii reale bazate pe cost, nu pe bullshit si showoff.

  • deputy, marţi, 01.04.2025 08:39

    Buy your dump! 70 mii ptr o asa masina e mult prea mult. poate le trb bani sa produca focoase nucleare sa ajunga SUA si Rusia din urma; cine stie.